خبرگزاری کار ایران

6 هزار300 تن رب گوجه در مرند تولید شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۶

100 هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان مرند برداشت شد.

ایلنا- مرند: مدیر جهادكشاورزی شهرستان مرند از تولید 6300 تن رب گوجه فرنگی در این شهرستان در سال 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان رب گوجه فرنگی، توسط سه كارخانه صنایع تبدیلی تولید شده است خاطرنشان کرد: در سالجاری سطح زیر كشت گوجه فرنگی شهرستان مرند 2 هزار و 500 هكتار بوده كه از این مقدار سطح زیر كشت، بیش از 100هزار تن گوجه فرنگی تولید شده است.

وی با بیان اینکه از این مقدار 41 هزار تن توسط 3 كارخانه خریداری و رب حاصله را با كیفیت مناسب با بریكس 25 تولید و به بازارهای داخلی كشور و کشورهای دیگر صادر شده است افزود: تاکنون مقدار 1800 تن رب به كشورهای روسیه، عراق و كشورهای آسیای میانه صادر گردیده است و مابقی بصورت تازه خوری در خود شهرستان و یا به شهرستانهای همجوار و سایر استانها ارسال شده است.

‌گفتنی است با پختن گوجه فرنگی، ماده لیكوپن كه نوعی آنتی اكسیدان است آزاد شده و افزایش می‌یابد كه این ماده در جلوگیری از ناراحتی‌های پوست مفید است.

براساس این گزارش، لیكوپن موجود درسس و رب گوجه فرنگی مانع از تاثیر اشعه ماوراءبنفش بر پوست شده و از ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز