خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا در سازمان توسعه تجارت ایران:

توسعه فضای کسب و کار صادراتی از ضروریات است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۸۷

در 8 ماهه اخیر واردات بسیاری از مواد اولیه کارخانجات تولیدی از ارز صادراتی تامین شده و این ارز توانسته در فضای تجاری کشور بسیار موثر باشد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا در سازمان توسعه تجارت ایران بر حفظ و توسعه فضای کسب و کار صادراتی تاکید کرد.

محمود بازاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سیاست های تجارت خارجی اظهار داشت:در شرایطی که کشور به عرضه ارز فعال برای تامین کالاهای اساسی نیاز دارد ارز حاصل از صادرات بسیار با اهمیت است، بویژه اینکه این ارز می تواند عملیاتی ترین ارز در بازار بین المللی باشد.

وی افزود:.در 8 ماهه اخیر واردات بسیاری از مواد اولیه کارخانجات تولیدی از ارز صادراتی تامین شده و این ارز توانسته در فضای تجاری کشور بسیار موثر باشد.

بازاری خاطر نشان کرد: در حال حاضرارز مبادله ای در بورس و گمرک عملیاتی شده و می تواند در بازار عرضه و تقاضا نیز باثبات تر باشد.

وی افزود:هم اکنون که در برنامه پنجم توسعه هستیم و 22 سال از شروع برنامه های توسعه ای گذشته است وابستگی بین تولید و صادرات بسیار بیشتر از قبل شده است.

بازاری با بیان اینکه سیاست های دولت  گاه به تولید را تغییر داد گفت:با شکل گیری نگاه جدید در این حوزه تولید به سمت صادرات حرکت کرده است.

وی افزود: چندین مزیت در بخش صادرات وجود دارد از یک سو می تواند به تامین کالای داخلی و دفاع از حقوق مصرف کننده کمک کند و از سوی دیگر می تواند نسبت ارزش افزوده مواد اولیه را با رویکرد صادرات خیلی واقعی تر کند.

وی گفت: هر گونه ایجاد محدودیت در مسیر صادرات نه تنها در چرخه تولید و در چرخه بازار داخلی تاثیر گذار است بلکه وابستگی کشور را به کالاهای وارداتی بیشتر می کند.

بازاری افزود: در حال حاضر صادرات و نیاز تولید به صادرات به حدی پر رنگ شده که می توان آن را پاشنه آشیل به شمار آورد.

وی گفت: راهکارهای تولید نباید مانند گذشته باشد اگر محدودیتی در صادرات ایجاد شود ظرفیت تولید پایین می اید و یک بخشی از سرمایه گذاری و فضای اشتغال که برای صادرات برنامه ریزی شده راکد می ماند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز