خبرگزاری کار ایران

تقوی اعلام كرد:

قیمت گذاری خودرو در سازمان حمایت خواهد ماند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۵۰

به گفته وی، كمیسیونهای نظارت استانی و شهرستانی مثل گذشته عمل كرده و در صورتی كه مردم با شكایت یا پیشنهادی مواجه بودند می‌توانند از طریق سامانه 124 موضوع خود را مطرح كنند. به علاوه اینكه هم سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان حمات آمادگی كامل دارند تا به این موضوعات بپردازند.

رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان گفت: براساس تصمیم جدید، از این پس تشكلها وانجمنهای بخش خصوصی در قیمت گذاری ها ونظارت وكنترل نقش بیشتری خواهند داشت.
به گزارش ایلنا، سید جواد تقوی، با اشاره به موضوع گروه بندی كالایی افزود: در ارتباط با طرح كنترل بازار طرحی به مجموعه استانها در چارچوب وظایف و تكالیف سازمانی تدوین شده كه بر اساس آن  بتوانیم بیشتر از ظرفیتهای بخش خصوصی و تشكل ها در زمینه كنترل بازار استفاده كنیم.
وی گفت: در این باره گروه بندی كالایی شامل 3 بخش شده است كه گروه اول به مجموعه كالاهای اساسی و استراتژیك اختصاص پیدا كرد كه  بیش از 70 درصد سبد هزینه خوراكی مردم را از آن خود می‌كند.
به گفته تقوی، در تامین ارز مورد نیاز این گروه، از ارز با نرخ مرجع استفاده می‌شود كه در این راستا سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان و سازمانهای صنعت ومعدن وتجارت به كنترل بازار شامل رصد تامین، توزیع، موجودی و قیمتها خواهند پرداخت و به طور مسقیم امر بازرسی و نظارت را بر عهده خواهند داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به گروه دوم كالایی اشاره كرد و افزود: این گروه در اقتصاد ملی دارای اهمیت هستند و در زمینه مواد اولیه ای مورد استفاده در تولید تعلق پیدا می‌كنند كه  ارز مورد استفاده این گروه نیز  از ارز با نرخ  مرجع خواهد بود.
وی ادامه داد: این كالاها را عمدتا براساس چارچوب تفاهم نامه ای كه  با تشكل ها به امضاء خواهد رسید، در قالب ضوابط سازمان حمایت مورد بارزسی و كنترل قرار خواهیم داد و تلاش می‌كنیم با ظرفیت تشكل ها در زمینه تامین،‌ توزیع، موجودی و قیمت این كالاها اقدام كنیم.
رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان همچنین به  گروه سوم شامل مجموعه كالاها ی صنعتی و كالا و خدمات صنفی اشاره كرد و گفت: این گروه مشمول گروه اول و دوم نیستند اما همچنان باید ضوابط سازمان حمایت را عمل كنند.
به گفته وی، كمیسیونهای نظارت استانی و شهرستانی مثل گذشته عمل كرده و در صورتی كه مردم با  شكایت یا پیشنهادی مواجه بودند می‌توانند از طریق سامانه 124 موضوع خود را  مطرح كنند. به علاوه اینكه هم سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان حمات آمادگی كامل دارند تا به این موضوعات بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: با توجه به اینكه درقالب این گروه بندی خودرو نیز در گروه اول و بنا به اعلام شورای اقتصاد در گروه كالاهای انحصاری قرار دارد،  تابع قیمت گذاری است و كمیته خودرو در چارچوب ضوابط سازمان حمایت به موضوع قیمت گذاری، ورود پیدا كرده  و قیمتهای مورد نظر را ارائه می‌كند.
به گفته تقوی،‌ ضوابط قیمت گذاری در خودرو طبق ضوابط سازمان حمایت كه از قبل حاكم بوده است صورت می گیرد اما براساس مستندات و اسنادی كه خودروسازها ارائه می‌كنند اقدامات كارشناسی انجام شده  و نتیجه كار در كمیته خودرو با حضور اعضای مرتبط شامل خودروسازها، انجمن ها و تشكل های ذیربط و نهادهای مرتبط مطرح  و این كمیته تصمیم نهایی را در زمینه قیمت گذاری خودرو خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز