خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن برنج كشور در گفت وگو با ایلنا:

برنج كم نیست‏،‏ نظارت بر بازار كم است

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۳۱

برای من جای سوال دارد چرا در شهرهای بوشهر و لرستان مردم برای خرید برنج خارجی صف می ایستند.برنج كم نیست متاسفانه نظارت‌ها كم است.

دبیر انجمن برنج گفت:200 هزار تن برنج بیش از نیاز داخل وارد كشور شده است.

جمیل علیزاده شایق، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه امسال بیش از 2 میلیون و 400 هزار تن تولید برنج داخلی داشته ایم و 850 هزار تن هم تا آخر آبان ماه وارد كشور شده است، اظهار داشت: تنها تولید داخل برنج و واردات 600 هزار تن برنج خارجی برای مصرف كل كشور كافی بود و ما 200 هزار تن هم بیش از نیاز داخل برنج وارد كرده ایم.

وی ضمن ابراز تاسف از كمبود نظارت ها در كشور و احتكار برنج،تصریح كرد: چرا مسئولان نظارتی به این امور رسیدگی نمی كنند؟

شایق در ادامه به قیمت های برنج داخلی و خارجی اشاره كرد و افزود: برنج داخلی مرغوب در شمال كشور از قیمت 3 هزار و 200 تومان تا 4 هزار و 500 تومان عرضه می شود و در کنار آن برنج وارداتی هم از 1900 تومان تا 2800 تومان در نوسان است.

وی گفت: برخی افراد جو روانی ایجاد کرده‌اند که این مسئله باعث تقاضای کاذب شده است.

رییس انجمن برنج ایران خاطر نشان كرد: برنج به میزان زیادی اعم از داخلی و خارجی درحال عرضه است و در شهر تهران روزانه 300 تن برنج توزیع می شود و کار عرضه برنج در سراسر کشور ادامه دارد.

وی تصریح كرد: برای من جای سوال دارد چرا در شهرهای بوشهر و لرستان مردم برای خرید برنج خارجی صف می‌ایستند،درحالی كه برنج كم نیست متاسفانه كسی گوش شنوا ندارد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز