خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

شناسایی مناطق معدنی سالانه 500 میلیارد ریال می‌خواهد

کد خبر : ۴۰۳۴۲

دولت باید بسترهای مناسب را برای حضور چشمگیر بخش خصوصی در تمام فعالیت های معدنی بویژه اکتشاف معادن فراهم کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: به منظور شناسایی مناطق معدنی کشور سالانه 500 میلیارد ریال بودجه نیاز است.

به گزارش ایلنا، محمدتقی کره ای با بیان اینکه بودجه شناسایی معادن اکنون کمتر از 10 درصد رقم مورد نیاز است، افزود: علاوه بر بودجه شناسایی مناطق معدنی، بودجه جداگانه ای نیز برای اکتشافات عمومی، اکتشافات تفصیلی و استخراج از معادن مورد نیاز است.

وی با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن گفت: دولت باید بسترهای مناسب را برای حضور چشمگیر بخش خصوصی در تمام فعالیت های معدنی بویژه اکتشاف معادن فراهم کند.

کره ای تصریح کرد: بخش خصوصی اکنون در اکتشاف، بهره برداری، فرآوری و صنایع معدنی انگیزه بالایی برای سرمایه گذاری دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت بدنبال بسترسازی و حمایت از این بخش برای سرمایه گذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحران های جهانی و تحریم در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داد که بخش معدن می تواند به گونه ای تاثیرگذار باشد که کشور را از تحریم عبور دهد.

کره ای درباره تدوین سند استراتژی بخش معدن که به تازگی رونمایی شده است، اظهار داشت: با تدوین این سند، بخش خصوصی علاوه بر اینکه از زمینه های مختلف سرمایه گذاری آگاه می شود، اطمینان خواهد داشت که با تغییر مدیریت‌ها، این سند تغییر نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز