خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک:

80 درصد از کالاها در مسیر قرمز گمرک رد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۹۹

با هماهنگی سازمان استاندارد و تفاهم ایجاد شده قرار بر این شد که حداکثر 2 هزار ردیف تعرفه کالایی مشمول استاندارد اجباری باشد که در نتیجه 60 درصد کالاها در مسیر قرمز، حدود 33 درصد در ردیف زرد و 7 درصد در مسیر سبز قرار می‌گیرد.

 رئیس کل گمرک گفت: گمرک با دو پدیده فعالان اقتصادی و کالاهای اقتصادی سروکار دارد که مهم‌ترین مشکل آن شناسایی فعالان و کالاهای اقتصادی در گمرک است.

به گزارش ایلنا،عباس معمارنژاد در همایش روز جهانی گمرک که امروز در محل سالن همایش گمرک در فرودگاه مهرآباد آغاز به کار کرد،گفت: 5 هزار و 200 ردیف تعرفه براساس قانون مشمول استاندارد اجباری است که در نتیجه باید 80 درصد کالاها در گمرک در مسیر قرمز باشد در حالی که در دنیا 40 درصد کالا در مسیر سبز، 40 درصد در مسیر زرد و تنها 20 درصد در مسیر قرمز قرار دارد.

معمارنژاد افزود: با هماهنگی سازمان استاندارد و تفاهم ایجاد شده قرار بر این شد که حداکثر 2 هزار ردیف تعرفه کالایی مشمول استاندارد اجباری باشد که در نتیجه 60 درصد کالاها در مسیر قرمز، حدود 33 درصد در ردیف زرد و 7 درصد در مسیر سبز قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: قرار گرفتن کالا در مسیر قرمز به این معناست که به طور دقیق بررسی و رسیدگی شود که با تجهیزات و نیروهای کنونی گمرک امکان بررسی 5 هزار و 200 ردیف تعرفه کالا وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز