خبرگزاری کار ایران

معاون امورمعادن و صنایع معدنی خبرداد:

كشف71 میلیون تن ماده معدنی جدید در پایتخت

کد خبر : ۴۱۱۳۰

معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن وتجارت از كشف71 میلیون تن ماده معدنی جدید در تهران خبرداد.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معادن و صنایع معدنی ایران حضور دارند، اظهار داشت: هم اكنون سرمایه‌گذاران خارجی در استان آذربایجان شرقی و كردستان در زمینه اكتشاف طلا فعال هستند.
به گزارش ‌ایلنا،  وجیه الله جعفری با بیان اینكه براساس بررسی‌های به عمل آمده از آخرین وضعیت موجود مجوزهای معدنی تا پایان سال 90 استان تهران با سرمایه گذاری بالغ بر 3 میلیارد و 692 میلیون ریال و 18 فقره گواهی كشف معدنی موفق به كشف 71 میلیون تن ماده معدنی جدید شده است، افزود: در این مدت سرمایه گذاری برای اكتشاف انواع مواد معدنی در استان های مختلف كشورنیز چشمگیر بوده بطوریكه استان یزد بیشترین میزان سرمایه گذاری در اكتشاف معادن را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در استان یزد تا پایان سال گذشته 79 فقره گواهی كشف معدنی با هزینه ای بالغ بر 93 میلیارد و 415میلیون ریال صادر و یك هزارو 150 میلیارد و 596 میلیون تن به مواد معدنی شناخته شده كشور اضافه شد.
به گفته جعفری ازنظر سرمایه گذاری انجام گرفته در بخش گواهی كشف استان كرمان رتبه دوم را با سرمایه گذاری بالغ بر 59میلیارد و928میلیون ریال و451میلیارد و 633 میلیون تن ماده معدنی كشف شده به خود اختصاص داده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: فضای سرمایه‌گذاری در بخش معدن برای بخش دولتی مطابق اصل 44 قانون اساسی تنها در شرایطی فراهم است كه بخش خصوصی امكان حضور نداشته باشد.
جعفری با بیان این‌كه در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معادن و صنایع معدنی ایران حضور دارند، اظهار داشت: هم اكنون سرمایه‌گذاران خارجی در استان آذربایجان شرقی و كردستان در زمینه اكتشاف طلا فعال هستند.
وی با اشاره به اینكه تا پایان سال 90 استان كردستان رتبه نخست از نظربیشترین میزان  گواهی كشف صادره را با 219 فقره گواهی كشف معدنی و سرمایه گذاری 38میلیارد و 425میلیون ریال و اكتشاف 264میلیارد و582میلیون تن مواد معدنی دربه خود اختصاص داده است، افزود: استان خراسان رضوی هم با 202 فقره گواهی كشف و سرمایه گذاری 26میلیارد و 452 میلیون ریالی و اكتشاف 616میلیارد و 653میلیون تن مواد معدنی در رتبه بعدی قرار دارد.
جعفری در پایان یاد آور شد:  مطابق بررسی های انجام شده تا پایان سال گذشته سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش گواهی های كشف معدنی در31 استان كشور بالغ بر530 میلیارد و 878  میلیون ریال بوده كه حاصل آن اكتشاف 33هزارو 843میلیارد و 548میلیون تن موادمعدنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز