خبرگزاری کار ایران

مجری طرح شبنم:

جعل باركد شبنم صحت ندارد

asdasd

با توجه به اینکه هر قلم کالا یک برچسب انحصاری دارد امکان جعل ان وجود ندارد و قاچاق کالاهای مشمول این طرح نیز به شدت کاهش یافته است.

مجری طرح شبنم (شبکه نظارت و بازرسی مردمی) گفت: مرحله جدید طرح  شبنم از اول مهر ماه آغاز خواهد شد و جعل بازكد شبنم صحت ندارد.

به گزارش ایلنا، محمود اعلایی از استقبال خوب اصناف در اجرای این طرح خبر د اد و گفت: با توجه به اینکه هر قلم کالا یک برچسب انحصاری دارد امکان جعل ان وجود ندارد و قاچاق کالاهای مشمول این طرح نیز به شدت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: این طرح چون در گستره ملی زمانی و مکانی اجرایی می شود به صورت گام به گام پیش می رویم تا برا ی مردم مشکلاتی پیش نمی یاید و در مرحله نخست حدود 120 میلیون کالا مشمول دریافت برچسب شبنم شده است و در مرحله دوم نیز کالای بیشتری را شامل خواهد شد.

وی ادامه داد: گام های اول برای برچسب کالاهای وارداتی است و گام دوم برای کالایی وارداتی اجرا می شود که قبلا انجام شده است و اما  در انبارها قرار دارد و با همکاری اصناف دارنده آن در بازار به اتحادیه معرفی و برای دریافت برچسب شبنم اقدام می شود.

اعلایی گفت: کالاهایی که قبل از اول اردیبهشت وارد چرخه عرضه شده‌ است باید واحدهای صنفی برای دریافت کد و برچسب شبنم اظهار کنند.

مجری طرح شبنم با بیان این‌که در مرحله جدید دریافت برچسب شبنم برخی گروه‌های مجموعه اول (5 گروه کالایی مانند رایانه ها و لوازم ارایشی و بهداشتی)توسعه پیدا کرده‌ است، گفت: همه لوازم خانگی، صوتی و تصویری، رایانه و قطعات، لوازم وتجهیزات پزشکی،‌ لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ساختمانی، لوازم ورزشی،‌ شیرآلات، اسباب بازی، کیف و کفش، اقلام خوراکی، آشامیدنی و کنسرو باید در یک فرصت دو ماهه برای دریافت برچسب شبنم معرفی شود.

وی گفت: با اجرای این طرح که از اول  ابان سال گذشته اغاز شده است واردات رسمی گوشی تلفن همراه  تا 15 برابر افزایش یافته و واردات قاچاق رایانه هم تا 5 درصد كاهش داشته است که بازهم کمتر خواهد شد.

اعلایی هر گونه امکان جعل بارکد و برچسب شبنم کالا ها را رد کرد و گفت: تاکنون حتی یک مورد هم از جعل گزارش نشده است و حرفهایی که مطرح می شود، صحت ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز