خبرگزاری کار ایران

پیش بینی سود سال آینده سرمایه گذاری سایپا اعلام شد

کد خبر : ۴۷۴۴۴

سرمایه گذاری سایپا که اقدام به افزایش سرمایه از 300 به 610 میلیارد تومان کرده و با این سرمایه سود هرسال مالی جاری را از 254 به 603 ریال افزایش داده، اولین سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند آینده را 201 ریال پیش بینی و پیشنهاد تقسیم سود در مجمع را هم 10 درصد سود خالص اعلام کرده است.

اولین پیش بینی سود هر سهم سرمایه گذاری سایپا برای سال مالی آینده با سرمایه اسمی 610 میلیارد تومانی 201 ریال اعلام شد.

به گزارش ایلنا، سرمایه گذاری سایپا که اقدام به افزایش سرمایه از 300 به 610 میلیارد تومان کرده و با این سرمایه سود هرسال مالی جاری را از 254 به 603 ریال افزایش داده، اولین سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند آینده را 201 ریال پیش بینی و پیشنهاد تقسیم سود در مجمع را هم 10 درصد سود خالص اعلام کرده است.

براساس این گزارش،این پیش بینی نسبت به آخرین پیش بینی سال مالی جاری با کاهش 55 و 56 درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سود عملیاتی و همچنین افت 67 درصدی سود خالص مواجه شده است.

همچنین بیش از 264 میلیارد تومان از سود خالص بیش از 367 میلیارد تومانی ناشی از فروش سهام شرکت های ملی مس و بانک پارسیان است.این درحالی است که این شرکت برای سال مالی 92 سود فروش سرمایه گذاری را پیش بینی نکرده است.

مسئولان سازمان بورس به سهامداران اعلام کرده اند در سال مالی 92 بیش از 153 میلیارد و 642 میلیون تومان (معادل 125 درصد از سود خالص) بابت خالص سایر درآمدهای(هزینه های) عملیاتی شناسایی شده که بنا به اعلام سرمایه گذاری سایپا، این رقم عمدتا مربوط به قراردادهای منعقده با سرمایه گذاری رنا، توسعه سرمایه رادین، پیشگامان بازرگانی ستاره تابان و تجارت الکترونیک خودرو تابان است که طبق قراردادهای مذکور بر ماخذ مانده مطالبات از شرکت های یادشده تا زمان تادیه مطالبات،ماهانه معادل دو درصد کارمزد تأمین مالی برای آنها محاسبه و مطالبه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز