خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی:

كارگران قصاب هم از بحران امنیت شغلی در امان نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۵۱

شرایط کارگران قصابی‌ها اعم از «سردست» و «گوشت فروش» با سایر کارگران که در واحد‌های تولیدی مشغول به کارند تفاوتی نمی‌کند. بحران اشتغال در کشور به ترتیبی نیست که بشود آن را کتمان کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با انتقاد از وضعیت نامناسب امنیت شغلی کارگران قصابی‌ها، ‌از افزایش قیمت گوشت گوسفندی در دو هفتهٔ گذشته خبر داد.

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: امنیت شغلی در قصابی‌ها مثل سایر واحدهای تولیدی و خدماتی در سایر نقاط کشور است و شرایط کارگران قصابی‌ها اعم از «سردست» و «گوشت فروش» با سایر کارگران که در واحد‌های تولیدی مشغول به کارند تفاوتی نمی‌کند. بحران اشتغال در کشور به ترتیبی نیست که بشود آن را کتمان کرد.

این فعال صنفی در رابطه با اقدامات اتحادیه برای عدم سرایت تب کریمهٔ کنگو به كارگران، اظهار داشت: همه کارگران موظف به داشتن کارت بهداشت هستند که هر ۶ ماه یکبار باید چک بشوند و کارتشان تمدید شود.

پیش‌تر رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت روز ۲۱ خرداد ماه با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند از مرگ ۶ كارگر در اثر ابتلا به این بیماری خبر داده بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر افزایش قیمت گوشت در حرفه قصابی پرداخت و گفت: قیمت گوشت افزایش پیدا کرده است و قصابی‌ها مجبورند هر چه به هزینهٔ خریدشان افزوده می‌شود بر قیمت فروش خود اعمال کنند. این روز‌ها گوشت گوسفندی کیلویی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان به قصابی‌ها تحویل داده می‌شود و آن‌ها نیز گوشت شقه را با ۱۰ درصد سود به مشتری می‌فروشند.

ملکی تصریح کرد: بعد از دو هفتهٔ گذشته که شاهد افزایش قیمت گوشت بودیم، اكنون بازار راکد شده است.

گفتنی است قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در ابتدای سال جاری بین ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان بود که هم اکنون بنا به اظهار رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، به ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز