خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر خارجه نیجر با غضنفری:

ایران و نیجر مناسبات صنعتی، معدنی و تجاری خود را افزایش می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۳۹

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان با وزیر خارجه نیجر دو طرف درباره توسعه مناسبات در زمینه‌های صنعتی، معدنی و تجاری به توافق رسیدند.

راه‌اندازی مركز تجاری ایران در نیجر از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو طرفین بود كه قرار شد با توجه به اختصاص زمین از سوی دولت نیجر مراحل آماده‌سازی آن انجام شود.

به گزارش ایلنا، «مهدی غضنفری» در دیدار با «محمد بازوم» با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات همه‌جانبه با كشورهای دوست آفریقایی در راستای منافع طرفین بر مبنای یك رابطه برد‌ ـ‌ برد، گفت: اهداف سیاسی ایران فعال كردن روابط دوجانبه در ابعاد مختلف با كشورهای آفریقایی از جمله نیجر می‌باشد.
وی همچنین به ظرفیت‌های نیجر در مورد معادن اشاره‌ای كرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارایه خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های صنعتی، كشاورزی، كشف و استخراج معادن و صنایع معدنی را دارد.
غضنفری سپس گفت: فعال‌سازی بخش خصوصی برای گسترش همكاری‌های اقتصادی و تجاری، تبادل هیأت‌های اقتصادی، تجاری، مشاركت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی با محوریت‌ بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه روابط فیمابین دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجار همچنین در حاشیه این دیدار عنوان كرد: راه‌اندازی مركز تجاری ایران در نیجر از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو طرفین بود كه قرار شد با توجه به اختصاص زمین از سوی دولت نیجر مراحل آماده‌سازی آن انجام شود.
غضنفری گفت: كالای ایرانی در كشور نیجر به خوبی شناخته شده و با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های ایران در این كشور، این مركز فرصت خوبی برای معرفی بیشتر تولیدات ایرانی و بازاریابی آن است.
وی افزود: هر ساله نمایشگاهی از كالاهای ایرانی در «نیامی» پایتخت نیجر برگزار می‌شود و مورد استقبال مردم این شهر قرار می‌گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در حوزه‌های صنعتی، معدنی توافقات خوبی حاصل شد و امیدواریم كه بخش خصوصی ایران بتواند از طریق این وزارتخانه و سازمان زمین‌شناسی در حوزه اكتشاف در نیجر مشاركت فعالی داشته باشد.
به گزارش شاتا، وزیر خارجه نیجر نیز با تأكید بر اینكه كشور متبوعش با ایران دارای مشتركات بسیاری بوده و مایل به توسعه روابط ایران است، گفت: نیجر از ظرفیت‌های معدنی بالقوه و بالایی برخوردار است و از تهران می‌خواهیم كه با انتقال فناوری و اعزام نیروهای متخصص زمینه حضور شركت‌های ایرانی را در نیجر فراهم كند.
«محمد بازوم» گفت: حضور ایران در سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده در معادن نیجر می‌تواند ارتقا بهره‌وری و توانایی نیجر در زمینه اكتشاف زمین‌شناسی را تقویت كند.
جمهوری نیجر كشوری با 12 میلیون كیلومتر مربع است، جمعیت این كشور بیش از 13 میلیون نفر با میانگین سنی 4/16 سال گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز