خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده لاهیجان وسیاهکل؛

فقط 9 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۴

صادرات، واردات و تولید کشور نظام قابلی دفاع ندارد و بایدآن را بهبود بخشید/ وزیر جهاد کشاورزی سه شنبه هفته جاری پاسخگوی سوال درباره عدم وجود نظام تولیدی، صادرات و واردات چایخواهد بود.

ایلنا- لاهیجان: نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در دوره‌های ششم، هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه فقط ۹ میلیارد تومان از مطالبات چای کاران پرداخت شده است، گفت: وزیر جهاد کشاورزی سه شنبه هفته جاری پاسخگوی سوال من درباره عدم وجود نظام تولیدی، صادرات و واردات این محصول است.

ایرج ندیمی امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا در لاهیجان با ابراز نگرانی از وضعیت چای و چای کاران ایران، اظهار کرد: در مورد چای، ما با قول و فعل‌های روبرو هستیم که حداقل از نظر زمان درست نبوده است.

وی در تبیبن دلایل خود، خاطر نشان کرد: قرار بود تا بهمن ماه جاری ۲۲ میلیارد تومان مطالبات چای کاران را پرداخت کنند که ۸تا ۹میلیارد تومان آن پرداخت شد و از سویی دیگر اطلاع یافتیم معاون رئیس جمهوری هم امضا کرده است ولی خزانه دار پول نداده است.

این مسئول با تاکید بر عدم تحقق وعده مسئولان برای پرداخت کامل مطالبات چای کاران و بیان آن در نطق پیش از دستور مجلس، افزود: در این خصوص از وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی سوال کردم و خلیلیان وعده داد تا پایان بهمن ماه مطالبات داده می‌شود.

ندیمی با طرح این سوال که بهمن ماه تمام شده است یا خیر که مطالبات چای کاران را پرداخت نکرده‌اند، ابراز کرد: وقتی قولمان عملی نشود، مردم ناراضی می‌شوند.

به گفته وی، مسئولان باید هم چون مقام معظم رهبری قول و فعل صادقانه و قاطع داشته باشند باشد، نه اینکه خدای نکرده قول و فعلشان از جهت سلامت و صداقت مورد تردید واقع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در نظام کشاورزی سه مسئله صادرات، واردات و تولید وجود دارد، متذکر شد: اگر قرار شد بین اقدامات عمرانی و اقتصادی یکی را انتخاب کنیم باید دنبال کارهای اقتصادی برویم و جیب مردم و تولید کننده را سر‌‌ همان زمین کشاورزی پر کنیم.

ندیمی با بیان اینکه هفتاد تا هشتاد هزار تن چای وارد کشور می‌شود و این در حالی هست واردات را می‌توان اداره کرد بدون اینکه نیاز به منت کشی باشد، گفت: وقتی حواله‌ها داده می‌شود باید به موقع تائید کرد تا بخش تولید به درستی اداره شود.

وی ابراز کرد: متاسفانه نظام مدیریتی تولید، صادرات و واردات در بخش چای کشور وجود ندارد که در این راستا سه شنبه هفته جاری دو سوال از وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس مطرح خواهم کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس، اظهار کرد: آنچه درحال انجام است متناسب با نیاز کشور و شرایط تولید نیست، تولید یعنی حمایت ۱۰۰ درصد از تولید کننده و از راه صادرات چای می‌توان ارز آوری به جای خروج ارز داشت.

ندیمی چای ایرانی را به لحاظ عدم استفاده از اسانس‌های شیمیایی دلرای محبوبیت جهانی توصیف کرد و اذعان داشت: متاسفانه صادرات، واردات و تولید کشور نظام قابلی دفاع ندارد و بایدآن را بهبود بخشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز