خبرگزاری کار ایران

غضنفری:

صادرات صنعتی و معدنی۳۰ درصد با رشد مواجه شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۲

با شرایطی که امسال در اقتصاد ایجاد شد، بسیاری از کالاهای ما امکان صادرات یافته و صادرات صنعتی و معدنی ۳۰ درصدی افزایش داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با شرایطی که امسال در اقتصاد ایجاد شد، بسیاری از کالاهای ما امکان صادرات یافته و صادرات صنعتی و معدنی ۳۰ درصدی افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهدی غضنفری در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و صنعتگران عرصه دریانوردی گفت: تحریم‌ها برای مردم و فعالان اقتصادی کشور مشکلات متعددی را به وجود آورد با این حال با توجه به قیمت ارز مبادله‌ای و آزاد، تولید خیلی از کالا‌ها توجیه اقتصادی پیدا کرده است و بسیاری از مشتریان، ‌ نیازشان را به جای واردات از داخل تامین می‌کنند.
وی گفت: بنگاههایی که صادرات غیر نفتی دارند با ورود ارز به کشور در واقع پول ملی را تقویت و به توان خرید مردم کمک می‌کنند.
غضنفری افزود: در شرایط فعلی مدیریت واردات راحت‌تر انجام می‌شود.
غضنفری با اشاره به مشکلات بخش تولید پس از تحریم‌ها گفت: تامین نشدن نقدینگی ارزی و ریالی بنگاه‌ها به کاهش ظرفیت تولید آن‌ها و مسائلی مانند افزایش قیمت منجر شده است.
وزیر صنعت با بیان اینکه بنگاه‌ها تلاش خود را انجام داده‌اند، افزود: با این حال موفق نشدند به میزان نیاز جریان ریالی و ارزی را شکل دهند.
غضنفری با اشاره به تشکیل کارگروه معدن گفت: امسال کاری که در بخش معدن انجام شد بیشتر از حوزه کالا بود اما زیاد رسانه‌ای نشد.
وی افزود: ‌ در بخش صنایع دریایی نیز اگر طرح‌هایی برای توسعه صادرات و به منظور تکمیل زنجیره ارزش معرفی شود، تسهیلات ارزان از منابع صندوق توسعه ملی به ان‌ها تعلق می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز