خبرگزاری کار ایران

ظرفیتها و پتانسیل های لازم برای گسترش مجتمع دخانیات ارومیه وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۷۱

نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در مراسم افتتاح خطوط تولید سیگارت در مجتمع دخانیات آذربایجان غربی(ارومیه) و دخانیات خوی گفت: ظرفیتها و پتانسیل های لازم برای گسترش مجتمع دخانیات ارومیه و خوی وجود دارد.

 باید با دید کارشناسی به صنعت سودآور  دخانیات نگریست.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: گاهی این سوال پیش می آید که چرا باید از میزان مصرف 61 میلیارد نخ سیگار مصرفی کشور فقط نیمی آز آن در اختیار شرکت قرار دارد و مابقی یا واردات و یا قاچاق است؟ با نگاهی به مجتمع ها و ظرفیتهای خالی در آنها برای امر تولید به جواب آن خواهیم رسید که نتوانسته ایم از امکانات،  منابع و نیروی انسانی  به خوبی استفاده کنیم و به راحتی بازار بیش از 2 هزار میلیاردی تومانی  را در اختیار رقبا قرار داده ایم.

نجفیان تصریح کرد:  داشتن امکانات، منابع  و نیروی انسانی و ظرفیتها و پتانسیلهای موجود جای هیچ گونه  بهانه ای را برای برای ما باز نمی گذارد  که کم کاری خود را توجیه نماییم.  امروز اولیای شرکت دخانیات در صددهستند تا در کنار تامین نیاز داخل گام را به سوی بازارهای هدف بر دارند که  با وجود مدیران،  مهندسان،  کارشناسان و کارگران شریف این امر دور از  دسترس نیست.

مدیرعامل دخانیات با بیان اینکه صنعت خاکستری دخانیات امروزه در جهان در صدر برنامه اقتصادی کشورهای پیشرفته قرار دارد  و این امر در کشورمان نیز نیازمند حمایت مسئولین است، تصریح کرد: نباید چشم خود را بر واقعیت بازار مصرف کشور بست زیرا با نگاه غیر کارشناسانه به صنعت دخانیات، نه تنها زمینه نابودی این صنعت را فراهم کرده و باعث بیکاری و از بین رفتن اشتغال بیش از80  هزار نفر در کشور خواهیم بود بلکه   بازار مصرف و منافع مالی آن را در اختیار کمپانیهای خارجی قرار داده و حتی نمی توانیم بر مقوله سلامت جامعه نیز نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: باید با دید کارشناسی به این صنعت سودآور نگریست. چه بسا  اعتقاد قلبی و آرزوی ما بر این است که روز برسد که حتی یک فرد سیگاری در کشور وجود نداشته باشد اما تا آن روز سیاستگذاری، تامین و توزیع بازار مصرف بر عهده شرکت دخانیات است و کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.
نجفیان با بیان اینکه آذربایجان باید سکوی صادراتی محصولات دخانی برای کشورهای همسایه این استان شود، تاکید کرد: امروز مدیران ارشد در بخش صنعت و تجارت دخانیات به بازار تولید به صورت جهانی و به محصولات در مقیاس جهانی توجه می‏کنند. چنین نگرش‏هایی موجب پیشرفت و ورود بخش تولید در این منظر جهانی می شود و این مسئله در استقرار یک سیستم تولیدی کارامد انعطاف پذیر، تولیدات با کیفیت بالاتر، هزینه پائین‏تر و زمان تاخیر کوتاه تر در امر تولید و توزیع بسیار مهم و اساسی است.

نجفیان در خصوص وضعیت منابع انسانی شرکت دخانیات، توجه ویژه به وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان شرکت را جز برنامه های اصلی اولیای شرکت بر شمرد و تصریح کرد: بین مدیرعامل و کارکنان شرکت یک رابطه دوگانه است که بر اساس اعتماد و اعتقاد بنیان گذاشته شده که خوشبختانه این ارتباط در طول حضور من در شرکت به صورت بسیار زیبا و کارآمدی اجرایی شده است و انشاالله ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی صنعت دخانیات باید فعالتر و حرکت خود را سریعتر نماید زیرا ظرفیتهای این افزایش در اکثر نقاط کشور وجود دارد، تاکید کرد:  با توجه به نیاز داخل به توتون و اهتمام در عدم خروج ارز از کشور، شرکت دخانیات ایران 6000 هکتار اراضی تحت کشت توتون (با تولید حدود 10000تن) در استان های گلستان،مازندران، گیلان، کردستان و آذربایجانغربی و 1100 هکتار اراضی برای کشت تنباکو در استان های اصفهان، خراسان رضوی،فارس، مرکزی و بوشهر را در اختیار دارد که این رقم باید افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به مصرف سالیانه بیش از 60 میلیارد نخ سیگار در کشور، نیاز به توتون یک نیاز است که با توجه به خرمنهای موجود و لزوم استفاده حداقل حدود 50 درصدی توتونهای داخلی در خرمن، کشت و تولید حدود 000/30 تن توتون در کشور ضروری می باشد که در حال حاضر تنها 3/1میزان اعلام شده در کشور تولید می گردد.
لازم به ذکر است با راه اندازی  خطوط تولید دو برند سیگار مارلیک و آسیا ضمن  تامین بخشی از نیاز داخل،  مابقی این تولیدات  به بازارهای مصرف منطقه صادر خواهد شد.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز