خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز به كار رسمی اتاق مبادلات ارزی:

غضنفری پشتیبانی فعالان اقتصادی و رسانه ها را از طرح جدید ارزی خواستار شد

asdasd

با پیش بینی های صورت گرفته تمام كسانی كه برای اولویت سه واردات كالا (از اولویت های 10 گانه) ثبت سفارش را انجام داده اند و مدت زمان ثبت سفارش آنها نیز معتبر است، می توانند به بانك های عامل خود كه ما از آن "بانك عامل طرف مشتری " نام می بریم، مراجعه كنند.

همزمان با آغاز به كار رسمی اتاق مبادلات ارزی از امروز سوم مهرماه، وزیر صنعت، معدن و تجارت پشتیبانی ازطرح جدید ارزی دولت را كه با هدف ایجاد ثبات در بازار ارز اجرا می شود را از همه فعالان اقتصادی و رسانه ها خواستار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی غضنفری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس به تشریح فرایند كار در اتاق مبادلات ارزی پرداخت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه اتاق مبادلات ارزی هم اكنون در یكی از ساختمان های وزارت صنعت، معدن و تجارت (محل ثبت سفارش) فعالیت خود را امروز به طور رسمی آغاز می كند، افزود: فرایند كار دراین اتاق به نحوی است كه نیازی به مراجعه مستقیم متقاضیان ورود كالا به این محل نمی باشد. بلكه با پیش بینی های صورت گرفته تمام كسانی كه برای اولویت سه واردات كالا (از اولویت های 10 گانه) ثبت سفارش را انجام داده اند و مدت زمان ثبت سفارش آنها نیز معتبر است، می توانند به بانك های عامل خود كه ما از آن "بانك عامل طرف مشتری " نام می بریم، مراجعه كنند.
وی افزود: بانك های عامل نیز این اولویت (اولویت 3 واردات كالا) را جمع‌آوری كرده و پرونده ها را به دو بانك عامل طرف بانك مركزی كه بانك های ملت و كشاورزی هستند را ارایه می كنند و سپس بانك مركزی در اتاق مبادلات، ارز لازم را تخصیص داده و از طریق بانك های عامل (بانك هایی كه پرونده ها را جمع آوری كرده اند) به مشتریان ارایه می شود.
 غضنفری با بیان اینكه مشتری می تواند با مراجعه به بانك عامل خود در باره تخصیص یا عدم تخصیص ارز با نرخ 2 درصد پایین تر از میانگین بازار آزاد مطلع شود، ادامه داد: ممكن است به او گفته شود كه وی نوع ارز و یا كشور مبدا خود را باید تغییر دهد و دوباره درخواست خود را ارایه كند و اما اگر ارز مورد درخواست وی تخصیص داده شود، پرداخت ریالی می كند و ثبت سفارش تبدیل به گشایش ال سی شده و فرایند واردات كالا شكل می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز