خبرگزاری کار ایران

مركز تست آلایندگی خودرودرایران راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۴

با راه اندازی این مركز، امكان تست آلایندگی خودروها مطابق با استانداردهای یورو 4 و 5 و همچنین تست آلایندگی خودروهای دیزلی فراهم خواهد شد.

 با راه اندازی تجهیزات جدید آزمایشگاه تست آلایندگی مرکز تحقیقات ایران خودرو  ، این مرکز به قطب انجام تستهای آلایندگی خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نیما مصلح، معاون طراحی و توسعه محصولات جدیدایران خودرو ضمن بیان این مطلب افزود:‌ با راه اندازی این مركز، امكان تست آلایندگی خودروها مطابق با استانداردهای یورو 4 و 5 و همچنین تست آلایندگی خودروهای دیزلی فراهم خواهد شد.

 وی گفت:‌ تجهیزات این آزمایشگاه هم اکنون درحال نصب بوده و در نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مصلح به پروژه های مختلف در زمینه طراحی و توسعه محصولات اشاره كرد و گفت:‌ این پروژه ها برمبنای استراتژی شركت ایران خودرو، نیازسنجی از بازار و مشتریان و بررسی های فنی و اقتصادی تعریف و اجرایی شده است.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو درخصوص پروژه های در دست اقدام در سال 92 در بخش قوای محركه گفت: طراحی، توسعه و تولید موتور XUM با حجم 1900 سی سی، از جمله پروژه های مشترك این مرکز با شركت تحقیقات موتور (ایپكو) است.

مصلح تصریح كرد:‌ این موتور بر مبنای موتور XU7 توسعه یافته و علاوه بر افزایش توان و گشتاور، استاندارد آلایندگی آن به یورو 4 ارتقا یافته است.

 وی افزود:‌ این موتور كه ابتدا بر روی پژو پارس و در مراحل بعدی روی سایر خودروها نصب خواهد شد، هم اكنون در مرحله تجاری سازی است.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو، طراحی و توسعه موتور EF4 را از دیگر پروژه‌های حوزه قوای محركه دانست و گفت:‌ این موتور نمونه 1400 سی سی موتور ملی EF7 است كه كارهای توسعه‌ای آن به انجام رسیده و امسال فعالیتهای مرتبط با نصب و کالیبراسیون آن بر روی خودرو به پایان خواهد رسید.

 مصلح گفت:‌ این موتور كه علاوه بر قدرت و گشتاور بالا، كم مصرف نیز می باشد در مرحله اول بر روی خودرو رانا نصب و تجاری خواهد شد.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید، تصریح كرد: تولید موتور دیزل به عنوان موتوری با كیفیت بالا، كم مصرف و در عین حال با دوام و عمر بیشتر نسبت به نوع مشابه بنزینی، یك سرمایه گذاری استراتژیك بلندمدت برای شرکت ایران خودرو محسوب شده و در سطح ملی نیز با توجه به ایجاد تنوع در سبد سوخت مصرفی یک مزیت اساسی برای کشور ایجاد خواهد نمود.

 وی افزود:‌ این موتور كه قابلیت نصب بر روی كلیه محصولات ایران خودرو را داراست، ابتدا بر روی سمندو سورن نصب خواهد شد.

مصلح از پیگیری اجرای پروژه موتور ملی پرخوران یا توربوشارژ در سال 92 خبر داد و گفت: تولید این موتور با تامین قطعات توسط شركت ساپكو انجام و امسال به صورت محدود بر روی خودرو سورن نصب خواهد شد.

وی با اشاره به عرضه قوای محركه براساس استاندارد آلایندگی یورو 4 تصریح كرد: كاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی، مهم ترین ویژگی قوای محركه ایران خودرو است كه همواره در كنار عملكرد و قدرت مدنظر بوده است.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو درخصوص خودروهای جدید ایران خودرو  گفت: در سال 92 محصول جدید ایران خودرو تحت عنوان دنا تجاریسازی و وارد بازار خواهد شد. علاوه بر آن با توجه به انجام نمونه سازی خودرو سمند وانت،ضمن انجام تست های مربوطه و صحه گذاری آن تا پایان سال فرایندهای مرتبط با تجاری سازی این خودرو نیز آغازخواهد شد. مصلح اظهار داشت: طراحی و توسعه پلتفرم کلاس B از دیگر پروژه هایی است كه با اتكا به توان طراحی و مهندسی کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال انجام است.

مصلح در پایان بر توسعه ارتباط میان دانشگاه و صنعت در توسعه محصولات جدید تاكید كرد و گفت:‌ شركت ایران خودرو با اعلام نیازهای تحقیقاتی خود و ایجاد رشته های مرتبط در مقاطع كارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی و كاربردی، نسبت به  بکارگیری توان بالای علمی دانشگاه در زمینه های فنی مورد نیاز صنعت خودرو اقدام نموده تا به این ترتیب امکان ارتباط موثرتر بین دانشگاه و صنعت از طریق ایجاد دانش كاربردی مورد نیاز صنعت خودرو توسط مراکز علمی دانشگاهی فراهم گردد. وی گفت: با بکارگیری این چارچوب بزودی نتایج پژوهش های دانشگاهی در راستای نیازهای صنعت خودرو کشور قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز