خبرگزاری کار ایران

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد كشاورزی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

احتمال خرید 9 میلیون تن گندم از كشاورزان

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۲۰

قیمت نهایی خرید تضمینی گندم از سوی شورای اقتصاد برای سال 1392 حدود 720 تومان برای گندم معمولی و گندم دوروم کیلویی 750 تومان اعلام شد كه به نظر می رسد قیمت مناسبی است و كشاورزان هم از این قیمت راضی باشند.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد كشاورزی از احتمال خرید 9 میلیون تن گندم در سال جاری از كشاورزان خبر داد.

ناصر توكلی، معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد كشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه اگر امسال بتوانیم تعداد مراكز خرید گندم را افزایش دهیم می توانیم بیش از 9 میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری كنیم اظهار داشت: در سال گذشته در كل كشور تعداد مراكز خرید گندم بین 2500 تا 3800 واحد بوده است كه با افزایش تعداد مراكز خرید می توان میزان گندم خریداری شده را نیز افزایش داد.

وی با اشاره به تعداد سیلو ها در سراسر كشور خاطر نشان كرد: هر چند تعداد300 سیلو و كارخانه در سراسر كشور موجود است اما باید با برنامه ریزی و تمهیدات لازم ظرفیت جمع آوری گندم را افزایش داد.

توكلی در خصوص قیمت نهایی خرید تضمینی گندم و میزان رضایت كشاورزان از این قیمت تصریح كرد: قیمت نهایی خرید تضمینی گندم از سوی شورای اقتصاد برای سال 1392 حدود 720 تومان برای گندم معمولی و گندم دوروم کیلویی 750 تومان اعلام شد كه به نظر می رسد قیمت مناسبی است و كشاورزان هم از این قیمت راضی باشند.

وی در خاتمه در خصوص تغییرات در قیمت نان گفت: بنا بر گفته های مسئولین قیمت فروش گندم، آرد و نان با ارائه یارانه کماکان هیچ تغییری نخواهد کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز