خبرگزاری کار ایران

رییس ایدرو خبرداد:

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریالی ایدرو برای حمایت از 347 طرح كارآفرینی

کد خبر : ۶۷۱۸۴

طرحهای كارآفرینی در 22 استان كشور مورد حمایت قرار گرفته كه استان تهران با 224 طرح، فارس 17 طرح، خراسان 17 طرح و آذربایجان غربی با 15 طرح در صدر این فهرست قرار دارند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران گفت: تاكنون بیش از یکهزار میلیارد ریال برای حمایت از 347 طرح كارآفرینی سرمایه‌گذاری كرده كه در نتیجه این طرحها بیش از 8500 شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنایع دانش بنیان ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران " ایدرو" در بازدید از طرحهای دانش بنیان اظهارداشت: از سال 1382 تاكنون ایدرو از طریق "شركت گسترش كارآفرینی" برای حمایت از كارآفرینان حوزه صنایع نوین و پیشرفته تسهیلاتی پرداخت كرده كه نتایج درخور توجهی داشته است.

وی افزود: بیشترین طرح های مورد حمایت در حوزه الكترونیك با 75 طرح، ماشین آلات و تجهیزات 75 طرح، مواد جدید 56 طرح، فناوری اطلاعات 40 طرح، تجهیزات پزشكی 30 طرح و زیست فناوری با 28 طرح بوده است.

شافعی ادامه داد: طرحهای كارآفرینی در 22 استان كشور مورد حمایت قرار گرفته كه استان تهران با 224 طرح، فارس 17 طرح، خراسان 17 طرح و آذربایجان غربی با 15 طرح در صدر این فهرست قرار دارند.

به گفته وی، كارآفرینانی مورد حمایت قرار می گیرند كه با استفاده از فناوری‌های نوین و با تكیه بر توان متخصصین داخلی اقدام به طراحی و ساخت محصول كنند.

شافعی، هدف ایدرو را مدیریت صحیح ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه كارآفرینی عنوان كرد و گفت: در این راستا از صاحبان ایده‌های نو و كارآفرینان دانش‌بنیان حمایت مالی به عمل می آید تا بتوانند دانش فنی نمونه‌سازی و تولید انبوه را در حوزه‌ صنایع پیشرفته به دست آورند.

رئیس هیات عامل ایدرو هدف غایی این سازمان را توسعه دانش فنی بومی، جلوگیری از خروج ارز و نیز توسعه اشتغال و تفكر مولد عنوان كرد.

وی تصریح كرد: طرح‌های كارآفرینی در زمینه‌های زیست فناوری، الكترونیك و میكروالكترونیك، فناوری اطلاعات، مواد جدید و مهندسی پزشكی در اولویت اعطای تسهیلات كارآفرینی قرار دارند.

به گفته وی حداکثر سقف تسهیلات اعطایی 500 میلیون تومان است كه به كارآفرینان واجدشرایط در چندین مرحله پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز