خبرگزاری کار ایران

پرویز كاظمی:

سیستم بله قربان گویی باید از بین برود

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۱

سیستم بله قربان گویی باید در کشور از بین برود،زیرا مدیری کارآمد است كه بتواند اظهارنظر کند و کار کارشناسی ارائه کند./در سال های گذشته به ارقامی که نشانگر هدف برنامه های توسعه ای ما بوده است،دست نیافته ایم،بنابراین نباید انتظار رشد 8 درصدی به عنوان رشد میانگین داشته باشیم.

وزیر سابق رفاه گفت: به دلیل داشتن نفت اقتصاد ما دستوری شده و دولت نیز دستوری رفتار می کند،از همین رو باید بله قربان گویی از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز کاظمی وزیر سابق رفاه در سمپوزیوم تولید پایدار صنعت خودرو که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: سیستم بله قربان گویی باید در کشور از بین برود،زیرا مدیری کارآمد است كه بتواند اظهارنظر کند و کار کارشناسی ارائه کند.

وی با بیان اینکه چطور می توان میانگین رشد اقتصادی را به 8 درصد رساند،تصریح كرد: ما در سال های گذشته به ارقامی که نشانگر هدف برنامه های توسعه ای ما بوده است،دست نیافته ایم،بنابراین نباید انتظار رشد 8 درصدی به عنوان رشد میانگین  داشته باشیم.

كاظمی تصریح كرد: در سال 85 در سرشماری که از خانوارها انجام شد تعداد خانواده های تک نفره 1/5 درصد بود در حالی که در سال 90 این رقم به 7 درصد رسید و علاقه به ازدواج کمتر شد،درنتیجه جمعیت کشور رو به پیری نهاده است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با تاكید براینكه تاکنون تحلیل درستی از مزیت خودروسازی و قطعه سازی در کشور نشده است،گفت: اگر بخواهیم به سمت پیشرفت حرکت کنیم باید اقتصادی پویا داشته باشیم و اتکایمان به درآمدهای نفتی کاسته شود.

وی با بیان اینکه دو سوم ذخایر نفتی جهان در اختیار کشورهای عضو اوپک است،عنوان داشت:البته این منابع باعث شده است كهحاکمیت بسیاری از این کشورها خلاقیت داشته باشند.

وزیر اسبق رفاه با اشاره به ذخایر نفتی در سایر کشورها گفت: در سال 2010 ذخایر نفتی در عربستان 19 درصد در کانادا 58/12 درصد، ایران 88/9 درصد و ذخایر گازی در روسیه 35 درصد و در ایران 8/14 درصد گزارش شدهاست،اما متاسفانه به سرمایه ملی ما توجه کمی شده است.

کاظمی با بیان اینکه علی رغم اینکه به لحاظ مخازن گازی رتبه دوم را کسب کردیم از کل تولیدات جهانی 3/4 درصد را در اختیار داریم، خاطرنشان كرد: زمانی که تعامل درستی صورت نگیرد، اثر آن در اقتصاد نمایان می شود.

وی با بیان اینكه کاهش تولید نفت باعث کاهش صادرات و تراز بازرگانی خواهد شد، گفت: برای توسعه اقتصادی باید تولید ناخالص ملی را افزایش داد و از سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور بهره برد.

او تاكید كرد:برخی آمارها حكایت از آندارد كه ایرانیان خارج از کشور 1500 میلیارد دلار در سایر کشورها سرمایه گذاری کردند،تردیدی نیست كه اگر 20 درصد از این رقم به ایران منتقل شود تحول چشم گیری حاصل خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز