خبرگزاری کار ایران

نوبت واردات برنج پاكستان در قبال صادرات برق شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۱

ایران بازار سنتی برنج پاکستان است و ما این بازار را به علت قطع ارتباط سوئیفت با ایران و نبود ترتیبات پرداخت از دست داده و به هند واگذار کرده‌ایم.

با وجود محرزشدن آلوده بودن گندم های پاكستانی و جلوگیری از واردات این محصول به كشور نوبت به تقاضای تجار پاكستانی از وزارت بازرگانی ایران برای صادرات برنج پاكستان شده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از دیلی‌تایمز، اتحادیه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط پاکستان از وزارت بازرگانی این کشور درخواست کرد تا در عوض پول برق وارداتی از ایران به پاکستان، بعلاوه گندم، برنج نیز به ایران صادر کند.

ذولفقار تاور رئیس این اتحادیه در بیانیه‌ این اتحادیه اعلام کرد: ورود مجدد به بازار ایران به منظور فروش انواع برنج پرطرفدار پاکستان، اقدامی عاقلانه خواهد بود.

وی افزود: صادرکنندگان برنج از وزارت بازرگانی پاکستان درخواست کرده‌اند تا ترتیبات لازم برای تبدیل ارزهای 2 کشور به یکدیگر به منظور صادرات برنج باسماتی و دیگر انواع برنج به ایران را فراهم کند اما به علت موانع و مشکلات، با وجود توافق 2 کشور برای تبدیل ارزهای یکدیگر، اقدامی انجام نشده است.

تاور تصریح کرد: ایران بازار سنتی برنج پاکستان است و ما این بازار را به علت قطع ارتباط سوئیفت با ایران و نبود ترتیبات پرداخت از دست داده و به هند واگذار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه صادرات مواد غذایی و دارو تحت تحریم قرار ندارد اما صادرکنندگان از نظر فنی، به علت تحریم ایران از سوی سوئیفت، توانایی صادرات موادغذایی به این کشور را ندارند.

اتحادیه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط پاکستان از وزارت بازرگانی این کشور درخواست کرد تا برنج را نیز مانند گندم برای تهاتر در برابر پول برق صادراتی ایران به پاکستان در نظر بگیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز