خبرگزاری کار ایران

غضنفری:

متاسفانه در تصویب بودجه کم لطفی شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۸

کارگروه معدن در هفت استان کشور تشکیل شده که هر استان وقتی گزارشات اکتشافات را مطرح می‌کنند می‌بینیم که پهنه‌های بسیار وسیعی هستند که در آنها کار کمی انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در تصویب بودجه کم لطفی شده است، ما 10 درصد کل منابع صندوق ملی را می‌خواستیم که متاسفانه این 10 درصد از کل درآمدهای ارزی سال 92 اختصاص داده شد.

به گزارش ایلنا، مهدی غضنفری در مراسم افتتاحیه یک کارخانه ذغال شویی گفت: امروز آخرین روزی است که شورای نگهبان اسامی نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام می‌کند و حماسه سیاسی بعد جدید می‌یابد اما می‌بینیم که رئیس جمهور در یک سفر اقتصادی به سر می برد و این یعنی اینکه حماسه اقتصادی دولت شروع و در حال انجام است.

افزایش 125 درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن

وی از صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن طی هشت سال اخیر در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این پروانه ها قبلا 547 مورد بوده که با 125 درصد افزایش به 1236 پروانه در حوزه صنعت، معدن و تجارت رسیده است.

غضنفری ادامه داد: خوشبختانه کارهای خوبی در هشت سال اخیر انجام شده اما در مقایسه با نیازهای کشور کافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کارگروه معدن در هفت استان کشور تشکیل شده که هر استان وقتی گزارشات اکتشافات را مطرح می‌کنند می‌بینیم که پهنه‌های بسیار وسیعی هستند که در آنها کار کمی انجام شده است.

معادن می توانند جای نفت را بگیرند

وی افزود: ما در جنگ بزرگ اقتصادی هستیم اگر دقت بیشتری می‌شد این معادن می توانست جای نفت را بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه در پی تولید 55 میلیون تن فولاد هستیم که هشت میلیون تن آن روش کوره بلند است همچنین برای این کار به چهار میلیون تن کک نیاز داریم اما ذغال سنگی که استخراج می‌شود کافی نیست.

وی ادامه داد: اگر در حلقه تولید فولاد کم‌ترین نقشی اجرا شود بقیه کارها بی فایده است.

غضنفری گفت: در زمینه کک سازی با افتتاح این پروژه و پروژه‌هایی دیگر سرمایه‌گذاری شده و چهار میلیون تن در زمینه کک سازی ظرفیت سازی شده است.

وی بیان کرد: در صنعت کنستانتره 4.6 میلیون تن سرمایه‌گذاری شده است که این میزان باید به شش میلیون تن افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: استخراج ذغال سنگ باید به 12 میلیون تن برسد که الان این رقم وجود ندارد

وی افزود: ظرفیت قطعی ذغال سنگ در حال حاضر یک و 2 دهم میلیارد تن شناسایی شده که 9 میلیارد تومان هم احتمال وجودش است.

‌غضنفری بیان کرد: ما از این میزان قصد بیرون کشیدن 12 میلیون تن ذغال سنگ را داریم، بنابراین باید سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پیام من به نمایندگان برسد که اگر در صندوق توسعه ملی انبوهی پول و در زمین هم ذخایر باشد اما جوانان ما بیکار بمانند مشخص است که ما خوب کار نکرده‌ایم.

افزایش 13 میلیون تنی تولید فولاد خام در دولت نهم و دهم

وی گفت: بخش معدن و صنایع معدنی با مقایسه عملکرد 84 و 92 مشخص می‌شود که تولید فولاد خام از 11 میلیون تن به 23 میلیون تن رسیده است.

غضنفری ادامه داد: برداشت از معدن هم از 180 میلیون تن به 450 میلیون تن افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان و 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست اقدام گفت: متاسفانه درتصویب بودجه سال 92 به بخش صنعت و معدن کم لطفی شد.

وی از افزایش تولید گندله از 11 میلیون تن به 20 میلیون تن، کنستانتره از 13 به 28 میلیون تن، سیمان از 32 به 72 میلیون تن خبر داد و گفت: اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اما سرمایه گذاران باید به این بخش توجه کنند چرا که بازگشت سرمایه خیلی زود اتفاق می‌افتد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز