خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگوبا ایلنا:

نرخ آهن آلات در خرداد ماه تغییری نخواهد كرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۱

رونق بازار با تقویت ارزش پول ملی حاصل می شود و پیشنهاد من به دولت بعدی این است كه از تیم اقتصادی قوی در كابینه خود استفاده كند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: نرخ آهن آلات در خرداد ماه تغییری نخواهد كرد.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بحث مالیاتی صنف آهن فروشان اظهار داشت: این موضوع در حال پیگری است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی پایین بودن میزان تقاضا نسبت به عرضه را عامل کاهش قیمت محصولات فولادی اعلام کرد و

 افزود: هر چند در حال حاضر بازار آهن بهتر از قبل شده است اما همچنان در ركود به سر می برد وهم اینك به دلیل كاهش ساخت و سازها بازار آهن نیز خوابیده است.

آزاد با اشاره به نرخ آهن در بازار خاطر نشان كرد: هم اكنون نرخ تیر آهن در بازار هر كیلو گرم 2 هزار  تا 2 هزار و 100 تومان و نرخ میلگرد 1940 تومان است كه این قیمت كف بازار است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت شمش نیز 1700 تومان است كه به اضافه 100 تومان اجرت و 100 تومان ارزش افزوده و كرایه حمل و نقل به 1940تومان برای مصرف كننده می رسد.
به گفته آزاد، کاهش قیمت فولاد تنها دو دلیل دارد که یکی کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر و بالا بودن حجم عرضه در مقابل تقاضا است که این شرایط هم به دلیل نبود خریدهای عمده و پروژه‌ای رخ داده است.

وی با پیش بینی این موضوع که روند قیمت آهن‌آلات به احتمال زیاد در خرداد ماه نیز به همین روال فعلی باقی خواهد ماند به این نکته اشاره کرد که با در نظر گرفتن اینکه هزینه حمل و نقل و هزینه تولید کاهشی نبوده و حتی احتمال افزایش نیز وجود دارد، نمی‌توان انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را نیز داشت.
وی در خاتمه افزود: رونق بازار با تقویت ارزش پول ملی حاصل می شود و پیشنهاد من به دولت بعدی این است كه از تیم اقتصادی قوی در كابینه خود استفاده كند.




 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز