خبرگزاری کار ایران

طرح منطقه‌ای كردن گمركات كشور در دستور كار قرار گرفت

کد خبر : ۷۵۸۰۲

رئیس‌كل گمرك در سومین نشست تخصصی مدیران ستادی و گمركات اجرایی با هدف ساماندهی فعالیت‌های گمركی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، بررسی طرح منطقه‌ای كردن گمركات كشور در دستور كار گمرك قرار گرفته است.

تقسیم‌بندی گمركات كشور به صورت منطقه‌ای سبب تسهیل فرایندهای كاری در بخش‌های اداری و عملیاتی گمركات به تبع آن ارایه خدمات مطلوب‌تر و سریع‌تر به مراجعان خواهد شد.
به گزارش ایلنا، عباس معمارنژاد رییس‌كل گمرك جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر در جلسه اختتامیه سومین نشست تخصصی مدیران منتخب ستادی و گمركات اجرایی گفت: جزییات این طرح در چهارمین نشست تخصصی مدیران كه اوایل مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 
وی افزود: براساس این طرح گمركات كشور به چند منطقه كلی تقسیم و یا محور قرار گرفتن یكی از گمركات مراكز استان‌ها، سایر گمركات استانی، شهرستانی و مرزی به عنوان زیرمجموعه گمرك مزبور به فعالیت خواهند پرداخت.
رییس‌كل گمرك اظهار داشت: تقسیم‌بندی گمركات كشور به صورت منطقه‌ای سبب تسهیل فرایندهای كاری در بخش‌های اداری و عملیاتی گمركات به تبع آن ارایه خدمات مطلوب‌تر و سریع‌تر به مراجعان خواهد شد.
معمارنژاد با اشاره به اینكه طرح منطقه‌ای كردن گمركات پیش از این نیز در سال‌های قبل اجرایی شده بود، اظهار داشت: با بررسی نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تلاش خواهیم كرد تا حداكثر استفاده را از این طرح به عمل آوریم.
وی تاكید كرد: طرح منطقه‌ای كردن گمركات كشور در صورت اجرا كمك شایانی توجه به مدیریت یكپارچه مرزی خواهد كرد و بستر لازم را برای روان‌سازی امور و تسهیل تجاری فراهم می‌كند. 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز