خبرگزاری کار ایران

مدیر كل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت در گفتگو با ایلنا خبر داد:

رشد 15 برابری صادرات فرش ایرانی به چین طی سه سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۸۴

علاوه بر فرش دستباف، گلیم، گبه، فرش ماشینی، صنایع دستی، خرما، زعفران، شیرینی و شکلات، شیره خرما از دیگرکالاهای ایرانی است که در بازار چین مشتریان خود را یافته و فرصت طلایی را برای صادرکنندگان ایران در بازار مصرفی و پر جمعیت جمهوری خلق چین فراهم کرده است.

مدیر كل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران از رشد 15 برابری صادرات فرش ایرانی به چین طی سه سال گذشته خبر داد.

مهرداد جلالی پور، مدیر كل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه  چین هم به وارد کنندگان کالاهای ایرانی پیوست اظهار داشت: جمهوری خلق چین که بخش عمده کالاهای مصرفی بازارهای پنج قاره را تامین می کند نیز با واردات محصولات ایرانی به جمع بازارهای صادراتی ایران پیوست.

 وی خاطر نشان كرد: چین در حال حاضر به عنوان  یکی از وارد کنندگان کالاهای ایرانی از جمله فرش دستباف  مطرح شده است و صادرات فرش ایران به چین طی سه سال گذشته 15 برابر رشد داشته و به رقم 5 میلیون دلار رسیده است. این میزان در سال 1391 بالغ بر 5/5 میلیون دلار بوده است.

جلالی پور افزود: علاوه بر فرش دستباف، گلیم، گبه، فرش ماشینی، صنایع دستی، خرما، زعفران، شیرینی و شکلات، شیره خرما از دیگرکالاهای ایرانی است که در بازار چین مشتریان خود را یافته و فرصت طلایی را برای صادرکنندگان ایران در بازار مصرفی و پر جمعیت جمهوری خلق چین فراهم کرده است.

وی  گفت:مشارکت فعال شرکتهایی از جمهوری اسلامی ایرانی در نمایشگاه های اخیر در چین و استقبال  بی نظیر مردم چین از محصولات ایرانی به این باور غلط که بازار چین صادرکننده است نه وارد کننده پایان داد.

جلالی پور ادامه داد: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی فرش و کفپوش (دموتکس شانگهای) در اوایل فروردین ماه، دومین نمایشگاه محصولات وارداتی ایوو (استان ججیانگ)در اواخر فروردین ماه  و هفتمین نمایشگاه بین المللی محصولات و غذای حلال شهر شینینگ(استان چین خای) در اردیبهشت ماه سال جاری سه نمایشگاهی بودند که شرکتهای ایرانی در آنها حضور یافته و با استقبال مردم چین روبرو شدند.

وی در خاتمه گفت: تنوع کالاهای ایرانی، رقابت پذیری و کیفیت بالا و منحصر به فرد محصولات ایرانی و اطلاع از سلائق و ذائقه مصرف کننده از جمله عوامل موافقت تجار ایرانی در بازار چین بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز