خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۸۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی، صنعتی و معدنی است

asdasd

با راه اندازی خدمات سرمایه گذاری به‌صورت الكترونیكی، حجم بالایی از بوروكراسی ها و نامه نگاری ها كاهش می یابد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی كه متضمن انتقال تكنولوژی، دانش فنی، توسعه صادرات و افزایش اشتغال شود استقبال و حمایت می‌كند.

به گزارش ایلنا، مشاور وزیر و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب گفت: آمارهای سرمایه‌گذاری‌های خارجی تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی نشان می‌دهد از كل سرمایه‌گذاری‌های خارجی در كشور، نزدیك به ۸۰ درصد مربوط به حوزه صنعت و معدن است.
سید علیرضا شجاعی این سهم تولید را نشان دهنده موفقیت این بخش از اقتصاد كشور در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی دانست و افزود: البته ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در كشور بسیار بالاست و ارقام سرمایه‌گذاری خارجی موجود در مقایسه با این ظرفیت‌ها هنوز رضایت بخش نیست.
به اعتقاد وی كشور نیازمند تلاشی همه جانبه برای جذب سرمایه‌های خارجی بیشتر در كلیه بخش‌های اقتصادی از جمله بخش صنعت و معدن است.
شجاعی در خصوص توزیع و واگذاری پروژه‌‌ها به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز اظهار كرد: قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی مصوب سال ۸۱  مجلس شورای اسلامی، بر رفتار یكسان با سرمایه‌گذاران خارجی تاكید كرده و سرمایه‌گذاران خارجی مجاز به بهره‌برداری از كلیه تسهیلات و امتیازاتی هستند كه به بخش خصوصی ایرانی تعلق می‌گیرد.
وی در ادامه به راه اندازی دالان سرمایه گذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد و گفت: در این طرح، تمامی فرآیندها، مراحل، فرم ها و عوامل اجرایی در قالب یك پنجره واحد و به صورت مكانیزه و الكترونیكی برای تسهیل و تسریع سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد شده است.
سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت تاكید كرد: با راه اندازی خدمات سرمایه گذاری به‌صورت الكترونیكی، حجم بالایی از بوروكراسی ها و نامه نگاری ها كاهش می یابد.
وی از همه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران برای بهره برداری از این طرح دعوت كرد و گفت: هم اكنون نزدیك به ۱۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری در این سامانه معرفی شده است.
گفتنی است درگاه اطلاعات خدمات صنعت معدن و تجارت و دالان سرمایه گذاری به نشانی www.behinyab.ir  (بهین یاب) در دسترس متقاضیان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز