خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتگو با ایلنا:

سود خودرو به جیب دلال‌ها می‌رود/ نرخ واقعی خودرو این دستورالعمل نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۱۵

قیمت واقعی را بازار مشخص می‌کند و جنس ۱۰ تومانی را نمی‌شود ۸ تومان فروخت و به نظر بنده روند افزایشی قیمت خودرو ادامه دارد/تا زمانی که دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت می‌کند سود خودرو را به جیب خودروسازان سرازیر می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: تا زمانی که دولت در قیمت‌گذاری خودرو دخالت می‌کند سود خودرو را به جیب دلالان سرازیر می‌کند.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تصمیم شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو اظهار داشت: مسلما نرخ واقعی خودرو این دستورالعملی نیست که شورای رقابت مشخص کرده است چرا كه این قیمت‌ها برای خودروسازان با ضرر همراه است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در رابطه با اینکه قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر گفت: هر چه قدر قیمت‌ها را بخواهند کم کنند با ضرر خودرو سازان و قطعه سازان مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص افزایش نرخ خودرو طی روز گذشته افزود: قیمت واقعی را بازار مشخص می‌کند و جنس ۱۰ تومانی را نمی‌شود ۸ تومان فروخت و به نظر بنده روند افزایشی قیمت خودرو ادامه دارد.

نجفی منش با ابراز تاسف از وضعیت موجود خاطر نشان کرد: تا زمانی که دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت می‌کند سود خودرو را به جیب خودروسازان سرازیر می‌کند.

وی در خاتمه گفت: آنچه مسلم است در هیچ جای دنیا نحوه قیمت‌گذاری ما را الگوی خود قرار نداده‌اند حتی در بورکینافاسو که از ما خیلی عقب‌تر هستند دولت در قیمت گذاری دخالت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قیمت خودروهای داخلی روز گذشته با شوک افزایشی قابل توجهی همراه بوده است. در این زمینه فعالان بازار کاهش عرضه و در کنار آن افزایش تقاضای خرید این محصولات را مهم‌ترین دلیل رشد قیمت‌ها می‌دانند.

در این میان خودروی مگان که هفته گذشته ۸۳ میلیون تومان معامله می‌شد روز گذشته به ۸۹ میلیون تومان و تیبا از ۱۹ میلیون تومان به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز