خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با ایلنا:

بازار تخم‌مرغ عراق را از دست دادیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۲

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به از دست دادن بازار عراق در زمینه صادرات تخم‌مرغ گفت: كشور ترکیه تخم‌مرغهای خود را کیلویی 3هزار تومان به عراق صادر‌می‌كند ولی تولید كنندگان ما تخم‌مرغ را کیلویی 3 هزار و هشتصد تومان به عراق می‌فروشند که این باعث از بین رفتن بازار عراق شده است.

فرزاد طلاکش، دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در هر سال پایین‌ترین بهای تخم‌مرغ در سال مربوط به ماه‌های تیر و خرداد به دلیل عرضه بالا و تقاضای پایین است.
وی ادامه داد: امسال هم مانند هر سال ما شاهد كاهش بهای تخم‌مرغ در ما‌ههای مذكور بودیم كه البته این کاهش قیمت مقطعی است و بعد از اتمام ماه تیر به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید‌كنندگان تخم‌مرغ در حال ضرر دادن هستند و تنها راه كمك به آنها هم ارایه رایانه مخصوص به این حوزه از سوی دولت است. دولت با در اختیار قراردادن یارانه به تولید کننده بستر ذخیره‌سازی و صادرات را برای این محصول فراهم می‌کند.

طلا کش به ضرر 345 میلیاردی سال گذشته تولیدکنندگان تخم‌مرغ اشاره کرد و افزود: سال‌هاست که می گوییم 5 ماه اول سال را تولید کنندگان با ضرر محصول خود را عرضه می‌کنند و تنها در ما‌ه‌های مهر و  آبان است كه با سودی معقول می‌توان ضرر ماه‌های گذشته را جبران کرد.

وی قیمت هر شانه تخم‌مرغ شناسنامه‌دار را در میادین 7 هزار تومان و در مغازه‌ها 8 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانندقیمت واقعی هر شانه تخم مرغ 9 هزار تومان است و مابقی قیمت از جیب تولیدکننده پرداخت می‌شود.

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به از دست دادن بازار عراق در زمینه صادرات تخم‌مرغ گفت: كشور ترکیه تخم‌مرغهای خود را کیلویی 3هزار تومان به عراق صادر‌می‌كند ولی تولید كنندگان ما تخم‌مرغ را  کیلویی 3 هزار و هشتصد تومان به عراق می‌فروشند که این باعث از بین رفتن بازار عراق شده است.

طلا کش افزود: ما در مورد صادرات مشكلی نداریم ولی اگر دولت خواهان باز پس گرفتن مجدد بازار عراق است باید حداقل برای هر كیلو مبلغ 800 تومان به تولیدكنندگان مشوق صادراتی بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز