خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با ایلنا:

كاهش اختیارات اصناف خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۱۴

در زمان انتخابات اتحادیه ها و اصناف معمولا افراد به سختی كاندید می شوند چرا كه همه به دنبال كسب و كار خودشان هستند و اگر علاقه به فعالیت های اجتماعی داشته باشند این مسئولیت را قبول می كنند، به عنوان مثال از 2500 نفر عضو یك اتحادیه بعد از 1 ماه فرصت كاندید شدن تنها 15 نفر با اكراه كاندید می شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: كاهش اختیارات اصناف خلاف قانون اساسی است.

محمد آزاد، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه قانون اساسی فقط درباره انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب بیش از دو دوره افراد محدودیت قائل شده است اظهار داشت: سایر انتخابات هیچ محدودیت زمانی ندارد  و نباید برای عضویت افراد در هیات مدیره اتحادیه صنفی محدودیت قائل شد.

وی افزود: البته در صورتی كه شورای نگهبان این مصوبه را تایید كرد ما نیز قبول خواهیم كرد اما باید این نكته را در نظر گرفت كه مردم در انتخابات اصناف رای می‌دهند و هیچ گونه دخل و تصرفی در آن صورت نمی‌گیرد.

آزاد با بیان اینكه نمی‌توان برای عضویت افراد در اتحادیه‌های صنفی محدودیت قایل شد، گفت: هر چند این ماده از لایحه اصلاح قانون نظامی صنفی، به تصویب رسیده است اما اتحادیه آهن فروشان نیز  به عنوان بخشی از بدنه بزرگ اصناف به ایجاد این تغییرات در قانون نظام صنفی اعتراض دارند و از متولیان امر می‌خواهند نسبت به اصلاح این تغییرات جدید اقدام کنند.

وی تصریح كرد: نباید در کار اصناف دخالت کرد و باید اجازه داد افراد در دوره‌های متوالی بتوانند عضو هیات مدیره اتحادیه‌ها شوند.

آزاد افزود: در زمان انتخابات اتحادیه‌ها و اصناف معمولا افراد به سختی كاندید می‌شوند چرا كه همه به دنبال كسب و كار خودشان هستند و اگر علاقه به فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند این مسوولیت را قبول می‌كنند، به عنوان مثال از 2500 نفر عضو یك اتحادیه بعد از 1 ماه فرصت كاندید شدن تنها 15 نفر با اكراه كاندید می‌شوند.

شایان ذكر است؛ هفته گذشته و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با تصویب ماده دیگری از لایحه اصلاح قانون نظام صنفی مقرر کردند اعضای هیات مدیره اتحادیه‌ها نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی یا 4 دوره متناوب در هیات مدیره عضویت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز