خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایلنا طرح كرد:

بحران قطعات یدكی خودرو حاصل كاهش واردات و ورشكستگی تولیدكنندگان

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۴

تا زمانی که نرخ دلار افزایش نیافته بود قطعات خودرو از چین وارد می شد و همین امر باعث شد قطعه سازان داخلی از دور خارج شوند اما با افزایش نرخ دلار با کاهش واردات قطعات خودرو از یک طرف و ورشکستگی قطعه سازان از سوی دیگر مواجه شدیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بازار قطعات یدکی خودرو بحرانی است.

مسعود خوانساری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و معاون وزیر راه در دولت هشتم در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از زمانی که گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شد بازار قطعات یدکی خودرو تحت فشار قرار گرفت، برای واردات، ارز مبادله ای به قطعات خودرو تعلق نگرفت و بدلیل کمبود نقدینگی امکان واردات با ارز آزاد هم نبود و  در نتیجه با کاهش قطعات یدکی در بازار مواجه شدیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل افزود: تا زمانی که نرخ دلار افزایش نیافته بود قطعات خودرو از چین وارد می شد و همین امر باعث شد قطعه سازان داخلی از دور خارج شوند اما با افزایش نرخ دلار با کاهش واردات قطعات خودرو از یک طرف و ورشکستگی قطعه سازان از سوی دیگر مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه نباید بازار خودرو را به حال خود رها کنیم گفت: بازار مصرف 2 میلیونی خودرو بازار کمی نیست که بدست خودروساران خارجی بسپاریم.

خوانساری ادامه داد: ما باید بتوانیم نقص هایی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم نه اینکه کل بازار را از دست بدهیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر رابطه ما با تکنولوژی دنیا قطع شده که این موضوع را باید بررسی و احیاء کرد.مشکل ما در صنعت خودرو این است که به دنبال تکنولوژی و مدل های جدید نرفته ایم و بخش خصوصی واقعی در حوزه خودروسازی فعالیت ندارد خودروسازی ما یا دولتی است و یا شبه دولتی که باید این موضوع بازنگری شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز