خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره اتحادیه پنبه کاران کشور:

شرایط وخیم تولید پنبه، كشور را نیازمند واردات ۵۵۰۰۰ تنی كرده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۹۹

«تولید پنبه کشور طی دو سال گذشته بد‌ترین وضعیت را تجربه کرده است./ کشاورزی زیر بنای صنعت است ولی در حال حاضر بی‌توجه‌ای به این اصل كشور را دچار مشكلات فراوان كرده است.»

رئیس هیات مدیره اتحادیه پنبه کاران کشور با اعلام افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید پنبه در سال جاری، گفت: تولید پنبه کشور طی دو سال گذشته بد‌ترین وضعیت را تجربه کرده است.

«علی مظفری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تولید پنبه تصفیه شده کشور در حدود ۶۵۰۰۰ تن است و نساجی‌های کشور به حدود ۱۲۰۰۰۰ تن پنبه احتیاج دارند و به دلیل ناكافی بودن تولید داخل، كشور نیازمند واردات  ۵۵۰۰۰ تنی است.

وی ادامه داد: برای توسعه میزان تولید پنبه، طرحی توسط مرکز پژوهش وزارت‌ جهاد کشاورزی در سال گذشته تهیه و برای بررسی به کمیته اقتصادی دولت ارسال شد، اما متاسفانه به دلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری بلاتکلیف ماند.

مظفری افزود: امیدواریم این طرح هرچه سریع‌تر تصویب شود تا کشاوزان به تولید پنبه روی آورند و بتوانیم در افزایش تولید پنبه گام‌های موثری برداریم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه پنبه‌کاران کشور در خصوص انتظارات این صنف از ریس جمهور آتی، اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور منتخب در شعارهای انتخاباتی خود بیان کرد انتظار این است که توجه ویژه به بخش‌های اقتصادی داشته باشد.

وی در همین راستا افزود: کشاورزی زیر بنای صنعت است ولی در حال حاضر بی‌توجه‌ای به این اصل كشور را دچار مشكلات فراوان كرده است.

مظفری با اشاره به اینکه در سال ۵۳-۵۴ صادرات پنبه بیشترین ارز آوری بعد از صادرات نفت را داشته است، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید به این محصول کشاورزی توجه خاص نشان داد تا دوباره بتواند به جایگاه قبلی خود دست یابد.

مظفری در پایان افزود: انتظار دیگر ما از دولت روحانی این است که تعاونی‌ها را بخصوص در بخش کشاورزی مورد توجه قرار دهد تا توانمندی‌های این بخش به صورت بالفعل درآید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز