خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی واردات گندم در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۹

«امسال تا كنون ۳۸۰۰ هزارتن واردات گندم داشته‌ایم که ۲۳۰۰ هزار تن آن توسط مراکز خرید دولتی و مابقی توسط تعاونی‌های آرد، شرکت‌های تولید ماکارونی و... بوده است.»

مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد كشاورزی از افزایش ۶۰ درصدی واردات گندم نسبت به سال گذشته خبر داد.

«دلاور حیدرپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: امسال تا كنون ۳۸۰۰ هزارتن واردات گندم داشته‌ایم که ۲۳۰۰ هزار تن آن توسط مراکز خرید دولتی و مابقی توسط تعاونی‌های آرد، شرکت‌های تولید ماکارونی و... بوده است.

وی ادامه داد: این میزان واردات به جز ۶۰۰ هزار تن گندمی بوده است که توسط بخش صنعت و معدن  کشور وارد شده است.

مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و نبات علوفه‌ای با اشاره به تولید ۸ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، افزود: دولت می‌تواند با خرید گندم از کشاورزان داخلی تا حدود زیادی از واردات بی‌نیاز شود اما به دلیل قیمت خرید پایین پیشنهادی دولت، کشاورزان مایل به فروش گندم به دولت نیستند.

وی در همین راستا گفت: قیمت خرید پایین دولت، کشاورزان را به سمت معامله با دلالان، دامداران و مرغداران سوق می‌دهد.

دلاورپور با اشاره به پیگیری‌های مستمر و درخواست تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی، اظهار داشت: علاوه بر تجدید نظر در قیمت خرید گندم، در خواست کمک هزینه‌ای ۴۰ تومانی برای هرکیلو گندم جهت تخلیه و بارگیری به دولت ارائه شده است که متاسفانه تا کنون از سوی دولت اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: عدم تجدید نظر در قیمت خرید گندم توسط دولت باعث بی‌اشتیاقی کشاورزان در فروش گندم به دولت و همچنین  کاشت گندم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز