خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد:

صادرات 18 هزا تن کالا طی 3 ماه ابتدای سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۵

در این مدت 18 هزار تن کالا اعم از لوله های مسی، ظروف یکبار مصرف، سوسیس و کالباس و غیره به ارزش 40 میلیون دلار صادر شده است و در سال گذشته نیز 40 هزار تن به ارزش 100 میلیون دلار صادرات داشته ایم.

مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی از صادرات 18 هزار تن کالا طی 3 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به تبریز در جریان بازدید رسانه‌های داخلی و خارجی از شهرک‌ صنعتی شهید سلیمی و خط تولید فولاد مهر سهند محمد علی عسگری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی طی یک نشست خبری اظهار داشت: این استان با داشتن 8 هزار و 500 واحد صنعتی  و استقرار 10 درصد از صنایع کل کشور،  استقرار 7 واحد در شهرک صنعتی شهید سلیمی، 50 شهرک و ناحیه صنعتی و 36 ناحیه به بهره برداری رسیده و تعدد زمین های واگذار شده برای طرح های در دست اقدام یکی از قطب های صنعتی به شمار می رود.

وی افزود: زمین های در اختیار شهرک های صنعتی 8 هزار و 828 هکتار است که با در نظر گرفتن شهرک بزرگ خاورمیانه که مساحتی حدود 10 هزار و 800 هکتار است به رقمی بالغ بر 19 هزار و 600 هکتار می رسد.

عسگری خاطر نشان کرد: در روز مبعث عملیات اجرایی 100 هکتاری آغاز و فاز 400 هکتاری نیز در حال اجراست.

وی تصریح کرد: شهرک شهید سلیمی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور با بیش از 520  واحد صنعتی و حضور گمرک فعالیت می کند.

وی با اشاره به صادرات 3 ماهه نخست شهرک شهید سلیمی خاطر نشان کرد: در این مدت 18 هزار تن کالا اعم از لوله های مسی، ظروف یکبار مصرف، سوسیس و کالباس و غیره به ارزش 40 میلیون دلار صادر شده است و در سال گذشته نیز 40 هزار تن به ارزش 100 میلیون دلار صادرات داشته ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از آغاز مراحل اجرایی و عملیاتی شهر صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه خبر داد و افزود: با آغاز به کار شهرک جدید بعثت بی نیاز از شهرک های صنعتی تبریز خواهیم شد.

وی افزود: طی سه ماه ابتدایی سال جاری 25 هکتار زمین با زیرساخت‌های فراهم شده آن در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته‌ است، که این میزان نسبت به سال‌های گذشته افزایش 3 برابری را نشان می‌دهد.

وی گفت: در این مدت همچینن 3 هزار و 400 قرار داد منعقدشده که از این میزان 1700  قرارداد به مرحله بهره برداری رسیده است.

عسگری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی تبریز گفت: سرمایه گذاران خارجی در تبریز دارای شهرک های اختصاصی  هستند در این راستا بیش از 40 واحد صنعتی به ارزش 700 میلیون دلار طی سال گذشته با سرمایه گذاری خارجی در این منطقه اجرا شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص زمینه فعالیت سرمایه گذاران ترک  افزود: سرمایه گذاران خارجی در زمینه های مختلف اعم از منسوجات و پارچه با تعداد پرسنل 600 نفر فعالیت دارند.

مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص تعداد واحد های فعال در این مجموعه افزود: 520 واحد فعال در شهرک صنعتی شهید سلیمی هستند و صنایع با ظرفیت کامل فعالیت دارند.

وی در مورد اثر تحریم ها در سرمایه گذاری های منطقه تصریح کرد: تحریم ها هزینه هایی را تحمیل کرد اما هیچ صنعت گری در استان اذربایجان شرقی تسلیم نشد و در بستان آباد طی ماه گذشته 6 واحد صنعتی را مجددا احیاء کردیم.

وی در خاتمه خاطر نشلن کرد: هدف اصلی شرکت شهرک های صنتعی تبریز در سال جاری برطرف کردن نواقص و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی است و تمام تلاش خود را در خصوص کاهش هزینه سرمایه گذاری ها خواهد کرد.

احتیاجات خود را از سایر کارخانجات تامین می کنیم

در ادامه این نشست مقیمی پدر صنعت استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: صنعت گران آذربایجان شرقی بیدی نبودند که با اعمال تحریم ها بلرزند هر چند در برخی از موارد با نواقصی روبرو شدند اما احتیاجات خود را از سایر کارخانجات تامین کردند.

وی افزود: اگر صد سال پیش این تحریم ها اجرا می شد ما به مفت خوری عادت نمی کردیم و و تاکنون به جایی رسیده بودیم.

 

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز