خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه معدن ایران:

بودجه اكتشاف معادن مطابق قانون برنامه پنجم تامین شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۰

«حذف قوانین و مقررات زائد اداری در بخش معدن و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم نیز بیش از پیش به رونق معادن كشور كمك خواهد كرد.»

دبیر اجرایی خانه معدن ایران اعلام كرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در قانون برنامه پنجم توسعه باید 1000 میلیارد تومان در بخش اكتشاف معادن هزینه شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا حمیدی اناركی گفت: قبل از تدوین قانون برنامه پنجم و بر اساس قیمت های روز آن زمان، مقرر شد برای رونق اكتشاف معادن در یك دوره پنج ساله یك هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد.

وی افزود: اكنون تمام مسئولان بر این مسئله واقف هستند كه معدن بهترین جایگزین نفت است؛ لذا به هر میزان كه بودجه معادن بویژه در بخش اكتشاف افزایش یابد، علاوه بر رونق بخش معدن شاهد افزایش تولیدات صنایع معدنی نیز خواهیم بود.

حمیدی اناركی ادامه داد: حذف قوانین و مقررات زائد اداری در بخش معدن و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم نیز بیش از پیش به رونق معادن كشور كمك خواهد كرد. 
وی خواستار تقویت متولی بخش معدن كشور شد و تصریح كرد: با سرمایه گذاری های انجام شده دولت در بخش معدن شده در سال های اخیر شاهد افتتاح دهها كارخانه صنایع معدنی شدیم؛ لذا توجه و حمایت جدی از بخش معدن می تواند شكوفایی و رونق اقتصادی را همراه داشته باشد.
حمیدی اناركی گفت: اگر می خواهیم معدن را جایگزین نفت كنیم،‌ باید به هر میزان كه برای صنعت نفت سرمایه گذاری شده است، برای بخش معدن هم سرمایه گذاری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز