خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور:

کارخانه‌داران مدعی‌ عدم فروش چای به قیمت مناسب هستند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۰۹

«در حال حاضر استانداری اجازه پرداخت آن قسمت از مطالبات چای‌کاران که جزو تعهدات دولت بوده را داده است./ تلاش اتحادیه چای‌کاران و سازمان چای‌ بر این است که تمام حق سهم کشاورزان چای کار از‌‌ همان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شود.»

دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور گفت: کارخانه‌داران مدعی‌اند که نتوانسته‌اند چای را به قیمت مناسب به فروش برسانند و به همین دلیل توان پرداخت به کشاورزان را ندارند.

نصرت رمضانی دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: ۱۱ میلیارد تومان از مطالبات چای کاران در روزهای گذشته پرداخته شده است و ۲۰ میلیارد تومان آن بصورت حواله به سازمان چای پرداخت شده است که باید بر اساس صلاحدید استانداری گیلان هزینه شود.

رمضانی ادامه داد: در حال حاضر استانداری اجازه پرداخت آن قسمت از مطالبات چای‌کاران که جزو تعهدات دولت بوده را داده است.

وی با اشاره به نیاز چای‌کاران به دریافت مطالباتشان افزود: تلاش اتحادیه چای‌کاران و سازمان چای‌ بر این است که تمام حق سهم کشاورزان چای کار از‌‌ همان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

رمضانی در ادامه با مقایسه قیمت قبلی و فعلی برگ سبز چای گفت: قیمت برگ سبز چای درجه یک کیلویی ۹۰۰ تومان و درجه دو ۵۰۰ تومان بود که با مصوبه دولت برگ سبز درجه یک کیلویی ۱۲۰۰ تومان و درجه دو به ۶۵۰ تومان افزایش یافت. کارخانجات خرید تضمینی و کارخانجات آزاد هزینه قبل از افزایش قیمت برگ سبز چای را پرداخت کرده‌اند ولی کارخانجات تضمینی ۲/۳ مابه التفاوت و کارخانجات آزاد کل ما به التفاوت افزایش قیمت را هنوز به چای‌کاران پرداخت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: کمبود نقدینگی کارخانه‌داران برای پرداخت بدهی‌شان به چای‌کاران به دلیل عدم انجام تعهدات استانداری برای فروش حواله جات چای در بازار است.

 دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور اظهار داشت: به منظور بررسی صحت ادعای کارخانه داران هیئتی نظارتی به کارخانجات ارسال شده است که حکایت از فروش چای درجه یک دارد و تنها آن قسمت از  محصول که شکسته و از ارقام ضعیف‌تر هستند، هنوز به فروش نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز