خبرگزاری کار ایران

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور خبر داد:

نقض مصوبه مجلس از سوی دولت/ تشریح وضعیت تولید بازار حبوبات در كشور

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۱

قیمت فروش نخود در بازار دو، سه برابر قیمت خرید آن از کشاورزان است، هم اکنون قیمت خرید نخود از کشاورزان هزار و هفتصد تومان است و در بازار در حدود ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور گفت: اگرروند کاهش قیمت نخود ادامه یابد، مجوز صادرات آن داده خواهد شد.

دلاور حیدرپور مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تولید حبوبات در سال جاری در مجموع ۸۵۰ هزار تن بوده است که ۷۵۰ هزار تن نخود، لوبیا و عدس است و مابقی آن به سایر حبوبات تعلق دارد.

وی با اشاره افزایش ۵۰ هزارتنی تولید نخود اظهار داشت: تولید نخود در سال جاری ۳۵۰ هزار تن بوده است که سبب کاهش شدید قیمت آن شده است.

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور گفت: اگرروند کاهش قیمت نخود ادامه یابد، مجوز صادرات آن داده خواهد شد، در حال حاضر به دلیل نا‌مشخص بودن میزان مصرف داخل مجوز صدور داده نشده است.

حیدرپور اذعان کرد: قیمت فروش نخود در بازار دو، سه برابر قیمت خرید آن از کشاورزان است، هم اکنون قیمت خرید نخود از کشاورزان هزار و هفتصد تومان است و در بازار در حدود ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به شروع برداشت عدس اظهار داشت: پیش بینی می‌شود صد هزار تن تولید عدس داشته باشیم که در حال حاضر قیمت آن در حدود ۷ هزار تومان است و با شروع برداشت قطعاً کاهش قیمت خواهیم داشت.

حیدر‌پور با پیش بینی سیصد هزار تنی لوبیا خاطر نشان کرد: قیمت خرید لوبیا از کشاورز در حدود ۴ هزار تومان است اما با قیمت ۷ هزارتومان تا ۹ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.


وی با اشاره به اهمیت نظارت به قیمت خرده فروشی‌ها در سطح بازار، گفت: با تصویب مجلس قرار بود ستاد تنظیم بازار زیر نظر وزارت جهادكشاورزی  به کار خود ادامه دهد اما متاسفانه از طرف دولت این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است و ستاد تدابیر ویژه در شرایط کنونی آن را به صلاح ندانسته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز