خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار در گفتگو با ایلنا:

افزایش 45 درصدی نرخ نهاده‌های دامی/ احتمال افزایش بهای تخم‌مرغ

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۱۲

اگر جلوی ارایه ارز نهاده دامی گرفته شود و همچنان شاهد افزایش بهای نهاده دامی باشیم مطمئنا قیمت تخم‌مرغ به كیلویی 7 هزار تومان از درب مرغداری و به شانه‌ای 14 تا 15 هزار تومان در سطح شهر خواهد رسید.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار گفت: هم اكنون نهاده های دامی كمیاب شده و تولیدكنندگان توان خرید نهاده های دامی  با این قیمت های نجومی را ندارند.

ناصر نبی پور، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه تولیدكنندگان تخم مرغ از وضعیت تولید ناامید شده‌اند، اظهار داشت: قیمت نهاده‌ها به شدت افزایش یافته و تا 45 درصد رشد داشته است و دیگر باید برای 1 واحد كوچك مرغداری با 10 هزار مرغ  18 میلیون تومان هزینه شود.

وی خاطر نشان كرد: در تمام دنیا برای بخش كشاورزی و دامداری یارانه در نظر می‌گیرند این در حالی است كه در كشور ما با برداشتن ارز 1226 و  افزایش 2 برابری بهای آن گویی می‌خواهند تولید را نابود كنند.

نبی پور تصریح كرد: متاسفانه این گونه تصمیم‌گیری‌ها بدون در نظر گرفتن توان اقتصادی مردم صورت می گیرد،  اگر جلوی ارایه ارز نهاده دامی گرفته شود و همچنان شاهد افزایش بهای نهاده دامی باشیم مطمئنا قیمت تخم‌مرغ به كیلویی 7 هزار تومان از درب مرغداری و به شانه‌ای 14 تا 15 هزار تومان در سطح شهر خواهد رسید.

وی در خاتمه گفت: باید به تولیدكنندگان یارانه تعلق گیرد و افزایش قیمت‌ها با در نظر گرفتن درآمد مردم صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز