خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون کارگری مجلس نهم:

هزینه تولید کالا در کشور بیش از حد انتظار است

asdasd

توسعه صنعتی کشور و افزایش سهم این بخش در اشتغال کشور، سبب تولید ثروت و سرمایه برای کشور می‌شود و در بلند مدت می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را در بخش‌های مختلف حل کند.

ایلنا: نماینده ساری در مجلس نهم، روند ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کشور را کند ارزیابی کرد.

محمد دامادی در گفتگوی با ایلنا در ساری، با اشاره به سهم ۳۰ درصدی صنعت در اشتغال کشور به ایلنا گفت: بحث اشتغال در کشور ما امری جدی است و این آمار نشان می‌دهد روند تولید اشتغال مولد و پایدار روند کندی را طی می‌کند و ما باید در برنامه ریزی در این زمینه تجدیدنظر جدی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: ایجاد شغل‌های مولد و پایدار در کشور، زمینه ساز توسعه پایدار کشور و موجب رفع موانع توسعه اشتغال و کاهش آمار بیکاری می‌شود که با مطالعات عمده و کار‌شناسی در این زمینه باید روند توسعه پایدار در ایجاد اشتغال مولد را تسریع کنیم.

نماینده ساری همچنین سهم ۲۰ درصدی کشاورزی از اشتغال کشور را امری غیرمنطقی ارزیابی و خاطرنشان کرد: نگاهی به آمارهای منتشر شده از سوی مرکزآمار ایران نشان می‌دهد، آمار اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت، بسیار پایین‌تر از میزانی است که انتظار می‌رود و در این زمینه باید فکری جدی کنیم.

دامادی با تاکید براهمیت توسعه اشتغال صنعتی در کشور یادآور شد: توسعه صنعتی کشور و افزایش سهم این بخش در اشتغال کشور، سبب تولید ثروت و سرمایه برای کشور می‌شود و در بلند مدت می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را در بخش‌های مختلف حل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم معتقد است: هزینه تولید کالا در کشورمان، بیش از حد انتظار است و باتوجه به اهمیت توسعه تولید و فضای صنعتی کشور، باید با روان سازی فرآیند‌ها، کاهش هزینه‌های تولید، و تصویب قوانین مناسب زمینه رفع مشکلات تولید در کشور را فراهم کنیم.

نماینده ساری تصریح کرد: باید دغدغه صنعتگران و فعالین اقتصادی کشور، در جهت رفع موانع تولید باشد چرا که این موضوع در سال حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، امری مهم تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز