خبرگزاری کار ایران

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور:

امیدوارم با طرح‌های حمایتی دولت اعتدال به خودکفایی گندم برسیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۷

با توجه به اینکه گندم وارداتی تنی ۴۱۱ دلار برای دولت هزینه داشت و با احتساب دلار ۳هزار تومانی قیمت هرکیلو گندم به ۱۲۳۰ تومان می‌رسید، بهتر بود دولت پیشین به جای پرداخت هزینه اضافی به کشورهای صادر کننده به حمایت تولیدکننده داخلی می‌پرداخت.

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشورگفت: امید است که با طرح‌های حمایتی دولت اعتدال به خودکفایی گندم برسیم اما اینکه چه مدت زمان طول خواهد کشید که این هدف محقق شود بستگی به میزان تدبیر دولت و انگیزه ایجاد شده در کشاورزان دارد.

دلاور حیدرپور مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران از ده مرداد ماه اظهار داشت: عدم پرداخت پول گندم و مابه التفاوت ۸۰ تومانی قیمت خرید تضمنی نگرانی-های بسیار برای کشاورزان را موجب شده است و اگر دولت به فکر تسویه حساب سریع با کشاورزان نباشد در تصمیم‌گیری کشاورزان تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است که سطح زیر کشت کاهش بیابد.

حیدر‌پور با اشاره به اینکه در دولت پیشین به جای حمایت از تولید داخلی واردات افزایش یافته است، گفت: با توجه به اینکه گندم وارداتی تنی ۴۱۱ دلار برای دولت هزینه داشت و با احتساب دلار ۳هزار تومانی قیمت هرکیلو گندم به ۱۲۳۰ تومان می‌رسید، بهتر بود دولت پیشین به جای پرداخت هزینه اضافی به کشورهای صادر کننده به حمایت تولیدکننده داخلی می‌پرداخت.

وی همچنین درباره کیفیت گندم داخلی افزود: گفته شده است که به دلیل عدم کیفیت گندم داخل واردات صورت می‌گیرد در حالی که پژوهشکده غله اعلام کرده است که گندم داخلی از کیفیت خوبی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز