خبرگزاری کار ایران

ریئس شورای ملی نخود ایران درگفتگو با ایلنا خبر داد:

تعیین عوارض گمرکی، صادرات حبوبات را متوقف كرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۳

متاسفانه به رغم نامه‌نگاری‌های مختلف به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شرکت بازرگانی داخلی و اتاق ایران هیچ گونه اقدامی برای بر طرف کرن این مشکل صورت نگرفته است.

تعیین عوارض گمرکی در سال ۹۱ سبب متوقف شدن صادرات نخود کشور شد.

ناصر مرادی رئیس شورای ملی نخود ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این خبرافزود: سال گذشته بر مبنای مصوبه دولت برای صادرات حبوبات عوارض گمرکی تعیین شد که در عمل باعث کاهش سوددهی و مقرون به صرفه نبودن صادرات شد.

مردای با اشاره به اینکه در سال ۸۱ میزان صادرات کشور ۱۲۸ هزار تن و به ارزش ۷ میلیون و ششصد هزار دلار بوده است، افزود: متاسفانه در سالهای اخیر صادرات نخود و حبوبات بسیار کاهش داشته است، به طوریکه صادرات در شش ماه اول سال ۹۱ در حدود ۷ هزارتن به ارزش شش میلیون و سیصد هزاردلار رسید و بعد از آن هم دیگر صادراتی نداشتیم.

وی با اشاره به میزان تولید ۲۹۰هزار تنی نخود در سال ۹۲ ادامه داد: مصرف سرانه کشور در حدود ۲ کیلوگرم است بنابراین سالانه کل مصرف کشور برابر ۱۴۰ هزار تن است و بایستی ۱۵۰ هزار تن مازاد بر مصرف صادرات شود.

مرادی اذعان داشت: صادرات نخود ضروری است چراکه نخود برای مدت زمان طولانی قابل نگهداری نیست و پس از یک سال آفات باعث از بین رفتن آن خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های ۹ ماهه شورای ملی نخود در این خصوص افزود: متاسفانه به رغم نامه‌نگاری‌های مختلف به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شرکت بازرگانی داخلی و اتاق ایران هیچ گونه اقدامی برای بر طرف کرن این مشکل صورت نگرفته است.

رئیس شورای ملی نخود ایران در پایان افزود: قیمت نخود درجه یك کیلویی ۲۵۰۰ تومان و درجه دو ۲۳۰۰ تومان است که نسبت به پارسال به دلیل توقف صادرات ۵۰۰-۷۰۰ تومان کاهش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز