خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران به ایلنا خبر داد:

كسب رتبه اول تا هفتم تولید ۲۲ قلم از محصولات باغی ازسوی ایران

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۰۸

ایران در تولید پسته رده اول است، درخرما، زردآلو و انار رتبه دوم تولید، در تولید گیلاس، بادام، خیار، هندوانه، سیب درختی، کیوی و خربزه رده سوم ودر تولید به، گردو و صمغ طبیعی در رده چهارم قرار دارد.

ایران در تولید ۲۲ قلم از محصولات باغی رتبه اول تا هفتم جهانی را کسب کرد.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران و رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر افزود: ایران در تولید پسته رده اول است، درخرما، زردآلو و انار رتبه دوم تولید، در تولید گیلاس، بادام، خیار، هندوانه، سیب درختی، کیوی و خربزه رده سوم ودر تولید به، گردو و صمغ طبیعی در رده چهارم قرار دارد.

وی ادامه داد: در تولید انجیر رده پنجم و در تولید هلو، لیمو ترش و پیاز در رده ششم قرار داریم و همچنین در تولید پرتقال، گوجه فرنگی، فندق، آلو و نعنا رده هفتم تولید جهانی را كسب كردیم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به آمار سازمان كشاورزی جهانی فائو و پتانسیل بالای ایران در تولید، افزود: ایران علاوه بر تامین نیاز غذایی خود توانایی تامین نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد و دیگر نباید مدال واردات گندم، جو، برنج، گوشت و... را بر گردن داشته باشیم.

وی خودکفا شدن در محصولات استراتژیک را ضروری دانست و افزود: بایستی در تولید محصولات استراتژیک به خود کفایی برسیم تا در صورت بروز نا‌امنی خارجی نیازمند بیگانگان نشویم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به اینکه عربستان با وجود کم آبی جزء بر‌ترین صادرکنندگان گندم است، ادامه داد: کمبود آب کشور، با احداث سد‌ها و ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف آب بر طرف خواهد شد و همین موضوع دیگر نمی‌تواند دلیل مناسب برای کم کاری و کاهش تولید محصولات استراتژیک کشور باشد، همچنین افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک نیز مشوقی برای کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت و بالا بردن تولید خواهد بود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه میزان تولید میانگین هر هکتار در دنیا ۱۵ تن است افزود: متاسفانه میزان تولید داخلی محصولات کشاورزی در هر هکتار نصف میزان جهانی است و در حدود ۷-۸ تن است.

نورانی با اشاره به راهکارهای متعدد برای حل مشکلات بخش کشاورزی تصریح کرد: بایستی فناوری‌های روز دنیا وکشاورزی مدرن را در این بخش به کار گیریم بعنوان مثال از نهال و بذر اصلاح شده استفاده کنیم تا شاهد بهبود تولید از نظر کیفی و کمی باشیم، علاوه بر این‌ها باید به کشاورزان و روستاییان توجه ویژه شود و امکانات رفاهی و درمانی و آموزشی به صورت رایگان در اختیارخود وخانواده‌هایشان قرار گیرد تا از این طریق مشوق کشاورزان برای افزایش تولید پرداخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز