خبرگزاری کار ایران

عسگر اولادی اعلام كرد:

ایجاد بازارهای مشترك اسلامی با نشان برند حلال

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۸

معتقدم كه كشورهای اسلامی می‌توانند با همكاری، یك بازار مشترك بین خود ایجاد كرده و از این طریق توانایی‌های خود را در اختیار سایر كشورها قرار دهیم. این یك نمایشگاه صرف نیست و فعالان اقتصادی باید از آن بهره‌برداری‌های لازم را ببرند.

چهارمین نمایشگاه تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام سوم تا ششم مهرماه سال جاری برابر با 25 تا 28 سپتامبر در كوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، طی 3 سال گذشته به دلیل نبود دبیرخانه این نمایشگاه در ایران و عدم اطلاع‌رسانی دقیق، بازرگانان ایرانی نتوانسته‌اند از این فرصت بهره‌مند شوند. بدین ترتیب فعالان اقتصادی ایران در حوزه‌های مختلف می‌توانند با حضور در این نمایشگاه در راستای توسعه بازارهای خود قدم بردارند.

براساس این گزارش تاكنون 25 كشور حضور خود را در این نمایشگاه به طور قطعی اعلام كرده‌اند.

اسدالله عسگراولادی، رئیس كمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، ایجاد بازارهای مشترك اسلامی را یكی از مهم‌ترین اهداف اتاق ایران، طی سالیان گذشته دانست و گفت: معتقدم كه كشورهای اسلامی می‌توانند با همكاری، یك بازار مشترك بین خود ایجاد كرده و از این طریق توانایی‌های خود را در اختیار سایر كشورها قرار دهیم. این یك نمایشگاه صرف نیست و فعالان اقتصادی باید از آن بهره‌برداری‌های لازم را ببرند.

وی ایجاد اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم راه یكی دیگر از اهداف اتاق و كمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران برشمرد و تشریح كرد: ایران می‌تواند از این فرصت بهره گرفته و موضوع ایجاد اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم را پی‌گیری كند. اگر بتوانیم موافقت اولیه برای ایجاد هیأت مؤسس و دبیرخانه این مركز را تشكیل دهیم، ادامه كارها انجام خواهد شد.

عسگراولادی ادامه داد: اتاق ایران باید در این نمایشگاه موضوع نشان حلال، فعالیت‌های اتاق مشترك ایران و مالزی را به‌طور جدی پی‌گیری كند. هم‌چنین سفارت ایران در مالزی می‌تواند از طریق وابستگان تجاری خود بازرگانان ایرانی كه با تجار مالزی كار می‌كنند و برعكس را مورد حمایت قرار دهند.

سپس «محمدعلی ملایی»، دبیر اجرایی و رئیس كمیته اطلاع‌رسانی، در رابطه با این نمایشگاه و كنفرانس تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام توضیح داد: برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این نمایشگاه از طریق دانشگاه‌ها، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اتاق ایران و سایر فعالان خصوصی اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.

وی تأكید كرد: از آن‌جایی كه سفرا، تجار و اعضای اتاق كشورهای اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند باید فرصت را مغتنم شمرده و شرایط خوبی را برای توسعه بازار ایران فراهم كنیم.
گفتنی است فعالان اقتصادی برای حضور در نمایشگاه تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام تا 23 شهریورماه فرصت ثبت نام دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز