خبرگزاری کار ایران

در صورت تثبیت نرخ سوخت ۲۰۰ تومانی صورت می‌گیرد؛

افزایش 50 درصدی نرخ بلیت هواپیما

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱

در صورتی كه نرخ سوخت ثابت بماند نرخ بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته آینده افزایش می یابد/ طی جلسه ای كه با معاون ارزی بانك مركزی در روز شنبه داریم مشكل شركت های هواپیمایی در خصوص عدم تامین ارز بررسی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه برای تعیین قیمت بلیت هواپیما فاكتورهای مختلفی باید لحاظ شود، گفت: در صورتی كه نرخ سوخت ثابت بماند نرخ بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته آینده افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا پهلوانی در نشست خبری كه در غرفه سازمان هواپیمایی در نمایشگاه هوا فضا برگزار شد، گفت: برای تعیین قیمت بلیت فاكتورهای مختلفی باید لحاظ شود كه مهمترین فاكتور در حال حاضر نرخ ارز است.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه صنعت هواپیمایی متكی بر تامین نیازمندی های ارزی است، گفت: ملاك اصلی برای نرخ بلیت هواپیما نرخ ارز است در حالی كه مبنای هزینه های شركت های هواپیمایی نیز نرخ ارز خواهد بود.

پهلوانی افزود: در صورتی كه می توانستیم فاكتورهای افزایش قیمت بلیت شركت ها مثل نرخ سوخت و نرخ ارز را بر اساس ملاك های سال گذشته  نگه داریم نیاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نداشتیم اما با توجه به تغییرات ارز‏، افزایش قیمت بلیت هواپیما اجتناب ناپذیر است.

پهلوانی با بیان اینكه افزایش قیمت بلیت بستگی به هزینه های شركت های هواپیمایی دارد ادامه داد: اگر نرخ سوخت ثابت بماند شاهد افزایش 50 درصدی قیمت بلیت برای پروازهای داخلی خواهیم بود.

رئیس سازمان هواپیمایی درباره نرخ ارز و مشكلات ارزی شركت های هواپیمایی گفت: طی جلسه ای كه با معاون ارزی بانك مركزی در روز شنبه داریم مشكل شركت های هواپیمایی در خصوص عدم تامین ارز بررسی می شود كه امیدواریم این امر محقق شود.

وی گفت: تلاش این است كه در صورتی كه نرخ ارز تثبیت شود این فرایند طی یك ماه آینده به یاتا (انجمن بین المللی هواپیمایی) ارسال شود.

وی در بخش دیگری از اظهارتش در خصوص قیمت سوخت هواپیما گفت: سیاست سازمان محاسبه نرخ سوخت هواپیما برمبنای 200 تومان است كه در حال حاضر نرخ سوخت با همین قیمت محاسبه می شود و از تاریخ دیگری مبنای قیمت سوخت برای هواپیماها قیمت 400 تومان است.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: آن چیزی كه به شركت ها اعلام كرده ایم محاسبه قیمت سوخت با قیمت 200 تومان تا انتهای سال 90 است اما شركت نفت قیمت 400 تومان برای شركت هواپیمایی محاسبه می كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز