خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور در گفت و گو با ایلنا:

افزایش 10 تا 15 برابری قیمت مصالح ساختمانی در سال تولید ملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۵

طی دو سال گذشته نرخ بیمه تامین اجتماعی برای كارآفرینان ساختمان از 250 تومان در هر متر مربع به حدود 12 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور با بیان اینکه متاسفانه نرخ ارز طی روزهای گذشته یک روند صعودی غیرقابل تصور را داشته است، گفت: در تاریخ سابقه نداشته كه در طی 20 روز پول ملی کشور ارزش خود را از دست بدهد.

مجتبی بیگدلی در گفت و گو باخبرنگار ایلنا تصریح کرد: افزایش نرخ ارز موجب شد تا مصالح ساختمانی در این مدت 10 تا 15 برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش قیمت آهن نیز گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی افزایش قیمت آهن باشد.

وی با طرح این سوال که چرا غضنفری پاسخگوی افزایش قیمت آهن به کارآفرینان و فعالان بازار مسکن نیست، افزود: دولت نیز هیچ حمایتی از انبوه سازان نمی کند این درحالی است که نمایندگان مجلس نیز اصلا عملکرد مناسبی را در این خصوص نداشته اند.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تبعت افزایش بی رویه نرخ ارز در روزهای آتی گفت: مسوولان پاسخگوی تاثیر آن در بخش ساختمان و سایر بخش های کشور نیستند.

وی با بیان اینکه 1200 گروه شغلی مرهون فعالیت صنعت ساختمان است گفت: به جای اینکه هر روز مشکلات انبوه سازان تسهیل شود اما سیاست های انقباضی جدید ایجاد می شود.

وی به افزایش 40 برابری نرخ بیمه تامین اجتماعی برای کارآفرینان بخش ساختمان اشاره کرد و گفت:‌ طی دو سال گذشته نرخ بیمه تامین اجتماعی برای كارآفرینان ساختمان از 250 تومان در هر متر مربع به حدود 12 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

بیگدلی در پایان خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی بدترین تیرخلاصی به انبوه سازان وکارآفرینان در بخش ساختمان کشور زده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز