خبرگزاری کار ایران

کشتی‌های تجاری در بندر آستارا پهلو می‌گیرند

میزان حجم پروژه‌های سرمایه گذاری این اداره کل را در طی یکسال اخیر در حال اجرا است و از سوی دیگر دستاورده‌های موجود در جهت چشم انداز در تاریخ فعالیت‌های این اداره کل بی‌نظیر بوده است.

بندر چند منظوره آستارا در هفته دولت آماده پهلوگیری کشتی های تجاری است.
به گزارش ایلنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: بندر چند منظوره آستارا هدیه دولت، پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و همت مسئوالان برای توسعه زیر ساخت های اقتصادی استان است. و احداث بندر چند منظوره آستارا از مصوبات ارزشمند دور نخست هیات دولت به گیلان بوده که عملیات اجرای ساخت آن با تلاش و پی گیری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان امکان پذیر شده است.مهندس فرهاد منتصر کوهساری اضافه کرد طبق تعامل فی مابین دولت محترم وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، استانداری گیلان و مجموعه مدیریت و پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان موجب شده تا فعالیت‌های ساخت بندری چند منظوره تجاری استارا را در طی برنامه زمابندی شده با پیشرفت مناسبی در جهت توسعه اقتصادی استان دنبال شود.

وی افزود: میزان حجم پروژه های سرمایه گذاری این اداره کل را در طی یکسال اخیر در حال اجرا است و از سوی دیگردست اورده های موجود در جهت چشم انداز در تاریخ فعالیت های این اداره کل بی نظیر بوده است.

ومیزان سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی و دریانوردی گیلان را در طرح های در حال اجرا بندر چند منظوره استارا 250 میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: هم اکنون یک فروند شناور 1200 اسب بخار و یک فروند راهنما برای بندر آستارا آماده بهره برداری است و دکل مخابراتی آب، برق و سایر خدمات انجام شده و دو فروند لایروب به نام های یاسین و شهید رشیدی تاکنون 920 هزار متر مکعب لایروبی انجام شده و کلیه علایم کمک ناوبری در بندر تهیه و نصب شده است.

بندر چند منظوره آستارا که توان تخلیه و بارگیری 2 میلیون پانصد هزار تن و ظرفیت اسمی 3 میلیون و پانصد هزار تن را داراست در مساحتی به وسعت 55 هکتار احداث می شود و برای 250 نفر بصورت مسیتقم و 2 هزار نفر بصورت یرغیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود. تحقق توسعه پیدار در شبکه حمل و نقل دریایی در سال تولید ملی کار و سرمایه ایرانی سرلوحه فعالیت های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان است و خوشبختانه این اداره کل افتخار دارد در همه فعالیت های زیر ساختی خود از جمله ساخت بندر آستارا به وظایف ذاتی در راستای حمایت از بخش خصوصی عمل نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز