خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره انجمن تولیدكنندگان لوازم خانگی:

تشكل‌های لوازم خانگی در كشور منسجم نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۰

تقاضای گروه انتخاب از وزارت صنایع افزایش 70 درصدی قیمت محصولات بود اما با ثبات و تامین ارزی كه بوجود آمد نرخ محصولات ما تنها 30 درصد نسبت به مرداد و شهریور ماه رشد داشته است.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تشکل‌های لوازم خانگی در کشور منسجم نیستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا دیانی در نشست خبری که شب گذشته در شرکت انتخاب برگزارشد اظهار داشت: به منظور ارائه توانمندی‌های تولیدات داخل کشور نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرایط بازار باعث عدم اطلاع رسانی درست به تولیدکنندگان شده است افزود: تقاضای گروه انتخاب از وزارت صنایع افزایش ۷۰ درصدی قیمت محصولات بود اما با ثبات و تامین ارزی که بوجود آمد نرخ محصولات ما تنها ۳۰ درصد نسبت به مرداد و شهریور ماه رشد داشته است.
دیانی خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور تشکل منسجمی از تولیدکنندگان لوازم خانگی وجود ندارد و همه به صورت پراکنده مشغول فعالیت هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید کسانی که تخصص لازم در خصوص تولید لوازم خانگی ندارند در رسانه‌ها به اظهار نظر بپردازند.
دیانی با تاکید بر اینکه نباید برخی افراد دولت را مجبور به لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی کنند گفت: دولت باید بر روی تصمیم خود در خصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی مصمم باشد.
وی با بیان اینکه اگر دولت بر این مصوبه پایبند باشد به هیچ عنوان قیمت‌های لوازم خانگی گروه انتخاب افزایش نخواهد یافت‏‎، ادامه داد: در حال حاضر ۲ یا ۳ برند ۶۵ درصد از سهم لوازم خانگی را به خود اختصاص داده است ما به دولت قول خواهیم داد در صورت پایداری این مصوبه کیفیت محصولات و قیمت‌های ما تغییری نخواهد کرد.
مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب اظهار داشت: صنعت لوازم خانگی بعد از صنعت خودرو دومین صنعت اشتغال زا در کشور به شمار می‌رود و ما می‌توانیم با تولید انبوه بازار کشور را بدست گیریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون طراحی یخچال در گروه انتخاب از طراحی‌های خودرو در کشور جلو‌تر است گفت: در سال جاری گروه انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه استان اصفهان انتخاب و معرفی شد.
دیانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد مواداولیه این بخش از داخل و از کارخانجات پتروشیمی یا فولادمبارکه تامین می‌شود، اما این کارخانجات سهمیه بسیار کمی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند که جوابگوی نیاز این بخش نیست.
وی گفت: با توجه به واردات فناوری‌های مورد نیاز این شرکت از کشورهای آسیای جنوب غربی و اروپا خوشبختانه اکنون صاحب فناوری‌های مورد نیاز شده‌ایم و نیازی به واردات و خرید آن نداریم.
دیانی تصریح کرد: در حال حاضر میزان ظرفیت بازار در خصوص ماشین لباسشویی ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه است که تولید داخل حدود ۱ میلیون دستگاه و میزان واردات برندهای وارداتی حدود ۵۰۰ هزار دستگاه است.
وی در خاتمه گفت: همچنین میزان ظرفیت بازار در خصوص اجاق گاز حدود ۱ میلیون دستگاه است که ۵۰ هزار دستگاه وارداتی و ۱ میلیون دستگاه ظرفیت تولید داخل است و حجم بازار در زمینه جاروبرقی ۲ میلیون دستگاه است که از این میزان5/1 میلیون دستگاه پیش بینی واردات و حدود ۵۰۰ هزار دستگاه تولید داخل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز