خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

همه چیز گران شده، افزایش قیمت مسكن مهر طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۴

دو سال و نیم معطلی به خاطر جانمایی نادرست!/ استفاده از پیمانكاران خرد به جای كلان از عوامل تاخیر پروژه است/اضافه نما كرده اند می گویند اضافه بنا شده است!/افزایش قیمتهای در حد 100 تا 200 هزار تومان خواهد بود/ وزیر گفته بود افزایش قیمت شامل پروژه‌های جدید است.

ایلنا - آران و بیدگل: عدم پایبندی وعده مسئولان، سلیقه ای عمل كردن مجریان مسكن مهر در آران و بیدگل به بهانه وجود تورم، نبود زیر ساختهای لازم و عدم توجه جدی مسئولان نسبت به حل مشكل آنها موجب اعتراض تجمع آمیز متقاضیان مسكن مهر در آران و بیدگل گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل عده ای از متقاضیان مسكن مهر آران و بیدگل نسبت به افزایش قیمت واحدهای مسكونی خود با تجمع درمقابل پروژه مسكن مهر این شهرستان تجمع كردند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

دو سال و نیم معطلی به خاطر جانمایی نادرست!

یكی از متقاضیان مسكن مهر در آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل ضمن انتقاد شدید به بی توجهی مسئولان نسبت به حل مشكل آنها به رغم مراجعات مكرر و وعده های داده شده گفت: پروژه مسكن مهر آران و بیدگل از سال 86 آغاز شد ولی به علت عدم جانمایی درست زمین جهت ساخت مسكن، در این شهرستان پروژه 2 سال و نیم به تعویق افتاد.

« چربدست » ضمن انتقاد از گرفتن پیمانكار جزء به جای پیمانكار كل جهت ساخت مسكن مهر در این شهرستان خاطرنشان كرد: این امر مجددا باعث به تعویق افتادن ساخت این واحدهای مسكونی شد.

وی خاطرنشان كرد: طبق توافق اولیه قرارشده كه بابت تحویل هر واحد به متقاضی مبلغ 8 میلیون تومان از اعضا و 20 میلیون تومان از طریق وام پرداخت شود، ‌(8 میلیون تومان در آن تاریخ توسط اعضا تحویل شد) كه طی 3 سال وقفه توسط مسكن و شهرسازی شهرستان كه متولی واگذاری زمین بوده است، انجام شد.

استفاده از پیمانكاران خرد به جای كلان از عوامل تاخیر پروژه است

چربدست افزود: این پروژه دچار تآخیر شد و در سال 89 كه شروع به كار شد به دلیل آنكه مسئولین پروژه از یك پیمانكار كل استفاده نكرده‌اند و از پیمانكارهای خرد استفاده كردند تا به امروز به سرانجام نرسیده و هر روز با مبلغ جدیدی از طرف اتحادیه مسكن مهر آران و بیدگل مواجه شده‌ایم.

وی تصریح كرد: دست دست كردن و طولانی شدن پروژه باعث شد مسكنهایی كه قرار بود 8 میلیون تومان تحویل شد به 16 میلیون افزایش پیدا كرده و اكنون نیز این مبلغ برای اعضا تا سقف 27 میلیون تومان مطالبه می‌شود.

چربدست یادآور شد: ضمناً  بابت افزایش قیمت اجناس ساختمان كه از قبل ساخته شدهوام از 20 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش پیدا كرده است و این در صورتی است كه تحویل واحدها از طرف اتحادیه به بهانه آورده مالی اعضاء چندین مرحله به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: مهمتر از همه تاریخ پایان قرارداد نیز برای تحویل واحدها به اعضا مشخص نیست و به دلیل نبودن قرارداد از طرف مسئولین اتحادیه با اعضا هر روز تاریخ تحویل واگذاری به تعویق می‌افتد و هزینه پروژه بی‌جهت افزایش پیدا می‌كند و تا آنجا كه از گذاشتن آسانسور، پكیج و پنجره دوجداره و كل مبحث 19 در این ساختمان‌ها خبری نیست.

اضافه نما كرده اند می گویند اضافه بنا شده است!

ابتدایی یكی دیگر از متقاضیان مسكن مهر آران و بیدگل كه در جمع معترضین حضور داشت در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با بیان اینكه چرا ما متقاضیان كه اكثرا از قشر كارگر و مستضعف این شهرستان هستیم باید بعد از گذشت 6 سال از ثبت نام مسكن مهر و با توجه به وعده های مسئولین هنوز فاقد سرپناه باشیم و هیچ كس جوابگوی نباشد، گفت: در ابتدای ساخت مسكن مهر این شهرستان با توجه به نقشه ساختمانی كه، 75 متر فضای مفید داخل واحدها و 45 متر مشاعات بوده است بعد از گذشت چند سال از شروع پروژه از طریق مسئولین مسكن مهر اعلام شد كه 86 متر فضای مفید و 47 متر مشاعات است كه 13 متر افزایش "بنا" پیدا كرده است در حالی كه طبق نظر كارشناسان طبق نقشه، اضافه بنایی صورت نگرفته است بلكه اضافه "نمایی" است كه اعمال سلیقه شخصی پیمانكار بوده است.

وی تصریح كرد: به رغم گفته های وزیر مسكن و راه و شهرسازی كشور كه گفته تورم كنونی كه در سال جاری اتفاق افتاده فقط شامل پروژه‌های جدید التأسیس است و كسانی كه اقساط خود را به طور كامل به مسكن مهر پرداخت نموده‌اند شامل تورم نیستند و گرفتن مبلغ جدید از اعضا غیرقانونی است، اكثر اعضاء مسكن مهر شهرستان آران و بیدگل تا تاریخ 15 خرداد 91 آورده مالی خود را تكمیل كرده‌اند، ولی مسئولین اتحادیه مسكن مهر بدون اطلاع اعضا وام آنها را از 20 میلیون به 25 میلیون تومان افزایش داده و درخواست مبلغ نقدی اضافه بر آورده قبلی (16 میلیون تومان) را كرده‌اندكه طبق مرحله‌بندی (طی 6 مرحله) از 1 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان مرحله‌بندی كردند و مسائل فنی دیگری كه بررسی آن قابل تأمل است.

متقاضیان مسكن مهر آران و بیدگل با امضاء طوماری از وزیر مسكن و شهرسازی و نماینده مردم شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل خواستار رسیدگی فوری به اصلاح قیمت تمام شده هر واحد و مشخص شدن زمان تحویل واحدها، پیگیری مبحث 19 در ساختمانهای مسكن مهر شهرستان آران و بیدگل، بررسی اضافه‌نمایی كه در ساختمان با توجه به اعمال سلیقه شخصی صورت گرفته و قیمت آن در هر واحد حدود 5/5 میلیون تومان است، شدند.

مدیرعامل شركت تعاونی مسكن مهر آران و بیدگل در پاسخ خبرنگار ایلنا نسبت به اعتراضات متقاضیان  به افزایش قیمت واحدهای مسكونی گفت: با توجه به اینكه تورم و افزایش قیمت اجناس و مصالح ساختمانی از سال قبل شروع شده است این افزایش فعلی مسكن منطقی است.

اعتراضات به ضرر اعضاء است

وی با اشاره به اینكه نیمی از پول بعضی از اعضا هنوز پرداخت نشده و اجناسی چون نبشی و غیره چندین برابرشده است گفت: اعتراضات فعلی متقاضیان مسكن مهرآران و بیدگل غیرمنطقی است و به ضرر اعضا تمام می شود لذا اگر اعضا از این بابت متضرر شده اند باید طبق نظر كارشناسان خبره دوستانه این مشكل حل و فصل شود.

مدیرعامل شركت تعاونی مسكن مهر آران و بیدگل در پاسخ سئوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه چرا نمای ساختمان سلیقه ای بوده و موجب افزایش قیمت مسكن شده است گفت: ما طبق نظر مشاور طرح نماكاری كرده ایم و كل هزینه های این واحدها نیز براساس نظر كارشناسی قیمت زده شده است لذا نوع حركات و تجمعات معترضین غیر قانونی است.

وی با بیان اینكه نزدیك به سه هفته است كه در این ارتباط جواب ارباب رجوع را می دهیم گفت: اگر اعضا متضرر شده اند باید بررسی شود و كارشناسان نظر دهند.

به گفته مدیرعامل شركت تعاونی مسكن مهر این شهرستان اگر آورده اعضا به موقع پرداخت می شد اولویت اول كه بالغ بر 120 واحد است محقق می شد.

رحیمی رئیس اداره تعاون كار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل نیز در گفتگو با خبرنگارا یلنا در آران و بیدگل با اشاره به اینكه افزایش قیمت مسكن مهر در آران و بیدگل به خاطر وجود تورم بوده است، گفت: هرچند رئیس بنیاد مسكن افزایش قیمت این واحدها را تایید كرده است ولی با پیگیری هایی كه به عمل آمده شهرداری تخفیف خود را بابت پروانه ساختمانی اعمال نموده، ضمن اینكه مشكل بیمه آنها نیز حل شده است.

افزایش قیمتهای در حد 100 تا 200 هزار تومان خواهد بود

وی تصریح كرد: اگر مالیاتها ی این واحدها حذف شود قیمت مسكن مهر آران و بیدگل تنها با 100 الی 200 هزار تومان افزایش قیمت به حالت اولیه خود برخواهد گشت.

طرح مسكن مهر شهرستان آران و بیدگل از سال 86 با احداث 468 واحد شروع شد كه 408 واحد آن درمنطقه مسعود آباد و 60 واحد دیگر در گلستان حسین آباد احداث شده است كه متراژ مفید این واحدها 85 متر مربع است.

......................................

سید مصطفی دولت آبادی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز