خبرگزاری کار ایران

كاهش سرقت‌های الكترونیكی با افزایش آگاهی كاربران

یكی از مهم‌ترین نكاتی كه برای كاهش سرقت‌های الكترونیكی باید رعایت شود این است كه كاربران باید آدرس مورد نظر خود را حتما در نوار اصلی تایپ كنند تا اسیر سایت‌هایی كه قصد سرقت اطلاعاتشان را دارند‏، نشوند.

یك كارشناس امنیت شبكه گفت: كاهش سرقت های الكترونیكی تنها با افزایش آگاهی كاربران بوجود می‌آید.

اسماعیل ذبیحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دزدی‌های الكترونیكی كه روز به روز در حال افزایش است اظهار داشت: فیشینگ Phishing یا سرقت الكترونیكی  به معنای تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی همچون نام کاربری، گذرواژه و یا اطلاعات کارت‌های اعتباری است كه که برای گول زدن کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و متاسفانه هم اكنون در دنیا رو به گسترش است.

وی افزود: برای جلوگیری از سرقت اطلاعات محرمانه، كاربران باید به چند نكته توجه داشته باشند تا به وب سایت‌های قلابی وارد نشوند.

ذبیحی خاطر نشان كرد: یكی از مهم‌ترین نكاتی كه باید رعایت شود این است كه كاربران باید آدرس مورد نظر خود را حتما در نوار اصلی تایپ كنند تا اسیر سایت‌هایی كه قصد سرقت اطلاعاتشان را دارند‏، نشوند.

وی افزود: سایت‌هایی كه خرابكاران اینترنتی طراحی می‌كنند بسیار شبیه سایت مورد نظر كاربران است و كاربران باید بدانند كه آنها مشغول رویت و برداشتن اطلاعات و كلاهبرداری اینترنتی هستند پس باید در ارائه اطلاعات خود نهایت دقت را بكنند.

این كارشناس امنیت شبكه تصریح كرد: نكته بعدی این است كه كاربران مطمئن شوند ویروس مخربی در رایانه شان وجود نداشته باشد و اگر وجود دارد در جهت رفع آن ویروس تلاش كنند و با نصب آنتی ویروس و ابزار فیلتر كردن سایت‌های مخرب و صفحات آلوده در مرورگر خود از انحراف به سمت سایت‌های مشكوك جلوگیری كنند. همچنین راه حل بعدی كلیك نكردن لینك‌های مشكوك و ناشناس است كه می‌تواند در صد بالایی از حملات را كاهش دهد.

وی اظهار داشت: فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل‌های تقلبی هم صورت می‌گیرد که کاربر را به یک وبسایت قلابی که شباهت بسیاری با وبسایت‌های قانونی دارند هدایت می کند، سپس کاربر با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و یا کارت اعتباری در فرم ارائه شده اقدام به ورود و یا پرداخت از طریق وبسایت مذکور می‌کند، در همین جاست که اطلاعات محرمانه کاربر به سرقت می رود، اگر این اطلاعات مربوط به حساب کاربری باشد، با این کار تمام اطلاعات ذخیره شده در آن به خطر خواهد افتاد اگر هم مربوط به کارت اعتباری باشد، حساب كاربران خالی خواهد شد پس باید در ارائه اطلاعات كاملا دقت كرد.

ذبیحی در خاتمه گفت: کاربران برای پرداخت آنلاین باید از درگاه‌های مخصوص بانک‌ها استفاده کنند و سعی کنند به ایمیل‌های داخل Spam در حساب کاربری‌ خود بی‌اعتنا باشند و آنها را پاک کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز