خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شهری محدودیت ندارد

کد خبر : ۳۳۴۱۹

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره پرداخت یارانه برای تخفیف پروانه های ساختمانی به شهرداریها گفت: این یارانه سال 88پرداخت شده اما بعد از ان به دلیل محدودیت منابع پرداخت ها در این زمینه متوقف شده است و پیگیر هستیم دوباره برقرار شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران داد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده نداریم و اگر شهرداران کمک کنند می توانیم حداکثر نوسازی در بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد.
به گزارش ایلنا، مجید کیانپور گفت: دولت بدون سپرده‌گذاری، شرایط پرداخت تسهیلات را برای متقاضیان ایجاد می کند وزمینه برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این عرصه کاملا فراهم است.
کیانپور افزود: شهرداری‌ها با مکانیزم‌های تشویقی، تخفیف و تسریع در صدور پروانه ساختمانی؛ شرایط را برای حضور بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده فراهم کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده در شهرها زمانی حیات شهری خوب و نشاط اجتماعی بالایی داشته اما با گذشت زمان خالی از سکنه شده است که موجب می شود بافت های فرسوده به انبار کالا و محل سکونت افراد کم درامد،مهاجر و اتباع بیگانه تبدیل شود.
کیانپور با بیان اینکه این امر بافت های فرسوده را ناامن کرده است،یاداور شد: دولت و شهرداری ها باید زمینه و انگیزه های لازم را برای بخش خصوصی به این عرصه فراهم کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در باره پرداخت یارانه برای تخفیف پروانه های ساختمانی به شهرداریها گفت: این یارانه سال 88پرداخت شده اما بعد از ان به دلیل محدودیت منابع پرداخت ها در این زمینه متوقف شده است و پیگیر هستیم دوباره برقرار شود.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری از تسهیلات تازه برای نوسازی برای بافت های فرسوده خبر داد و گفت: برای نوسازی زیر واحد پنج واحد به معرفی فرد واجد شرایط نیازی نیست اما در نوسازی واحدهای بالای پنج واحد در مرحله سوم دریافت تسهیلات باید فرد واجد شرایط معرفی شود.
کیان‌پور با بیان اینکه 200 هزار واحد مسکونی برای واگذاری در این شرکت در نظر گرفته شده است.
کیان پور در باره ودیعه مسکن نیز گفت: وام دیعه مسکن باید در وزارت اقتصاد تصویب شود تا برای سال جاری واگذار شود.
‌وام ودیعه مسکن صرفا برای تجمیع انجام می‌شود و سال گذشته دو هزار واحد مسکونی وام ودیعه مسکن به مبلغ 12 میلیون تومان دریافت کرده‌اند که 80 درصد این تعداد در تهران بود. در شهر تهران سه هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در مناطق شهری شناسایی شده‌ است که در صورت تصویب وزارت اقتصاد این وام می‌تواند به آن‌ها تعلق بگیرد.
وی گفت: برای نوسازی واحدهای غیرصنعتی 20 میلیون تومان، واحدهای نیمه صنعتی 22 میلیون تومان و بازسازی واحدهای صنعتی و فرآوری‌های نوین 25 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.
کیان پور اعلام کرد: نرخ سود تسهیلات از خط اعتباری مهر برای تهران 9 درصد، مراکز استان‌ها 7 درصد و برای دیگر شهرستان‌ها 4 درصد است.
کیان‌پور گفت: در سال جهاد اقتصادی 42 هزار واحد واگذار شد و برنامه سال جاری نیز 120 هزار واحد است که تاکنون
81 هزار واحد آماده شده است و 39 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌ شود و 38 هزار واحد باقیمانده تا پایان نیمه اول سال 92 واگذار خواهد شد.
کیان پور با بیان این‌که در صورت تجمیع پلاک‌ها و رسیدن مساحت یک پلاک به 150 متر مربع، یک طبقه تراکم تشویقی داده می‌شود، گفت: با توجه به ارزش افزوده خوب بافت فرسوده پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حداقل دو هزار هکتار از بافت فرسوده شهری نوسازی شود.
وی اظهار داشت: 62 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که برای 55 هزار هکتار طرح نوسازی تهیه و 35 هزار هکتار آن تصویب شده است و 17 هزار هکتار نیز برای نوسازی در سال آینده در دستور کار قرار دارد که باید طرح نوسازی آن تصویب شود.
کیان‌پور گفت: همچنین 48 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی درحال اجراست که تا پایان سال جاری انجام می‌شود.
تاکنون 44 هزار هکتار در 60 شهر بالای 150 هزار نفر سکونت‌گاه غیر رسمی شناسایی شده و در 18 شهر مرکز استان برنامه‌هایی برای توانمندسازی این مناطق و به حداقل رساندن معضلات در دست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سکونت‌گاه‌های غیررسمی پایتخت در شهر قدس و اسلامشهر کارشناسی شده است، گفت: سال گذشته 113 هزار پروانه در بافت‌های فرسوده صادر شده است که 75 هزار و 600 مورد آن برای دریافت تسهیلات به ما مراجعه کرده‌اند و 30 درصد آن‌ها نیز با آورده و منابع خود، نوسازی را انجام می‌دهند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز