خبرگزاری کار ایران

ایلنا از انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران حاشیه نگاری می‌کند؛

برگزاری انتخابات محلی برای ایجاد مافیا یا ارتقاء ساخت و ساز؟!

در نگاه اول تبلیغات گرو ههای انتخاباتی، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و اخلاق حرفه‌ای است، اما نشانه‌ها از تقابل کاندید‌ها برای دست یابی به کرسی‌های سازمان نظام مهندسی حکایت دارد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، امسال یکی از داغ‌ترین انتخابات هیأت مدیره عمر خود را تجربه می‌کند. شاید در کمتر دوره‌ای از انتخابات هیأت مدیره این سازمان اینقدر بحث و مجادله بر سر نامزدهای انتخابات و فهرست‌های منتخب گروههای مختلف منتسب به این سازمان وجود داشته است.

امسال شاید نخستین بار باشد که اهمیت فهرست‌های پیشنهادی بیشتر از نامزدهای مستقل مورد توجه قرار گرفته است.

به همین خاطر عجیب نیست که می‌بینیم از جمله حواشی داغ این انتخابات نحوه حضور نامزدهای سر‌شناس در فهرست‌های مختلف است.

برخی نامزد‌ها در لیست فهرست‌هایی وجود دارند که گفته می‌شود بدون اطلاعشان بوده و برخی نامزد‌ها در فهرستهایی غایبند که موجب تعجب اعضای جامعه مهندسان شده است.

از جمله حاشیه‌های ایجاد شده در این باره موضوع حضور سید کمال الدین شهریاری (معاون حقوقی و امور مجلس وزارت خانه امور اقتصادی و دارائی) در لیست انتخاباتی مهندسان جام (جامعه اسلامی مهندسان) است که گفته می‌شود ظاهرا شهریاری برای حضور در فهرست معماران این جامعه شرایطی را مد نظر قرار داده بودند که به طور همزمان با یکی از کاندیداهای سر‌شناس همین رشته در فهرست حضور نداشته باشد.

پیشنهاد دهندگان فهرست گروه جام نیز به او همین قول را داده بودند، اما اکنون فهرست انتشار عمومی دست یافته است و هم نام شهریاری وجود دارد و هم فرد پیش گفته شده. که این امر به شدت با انتقاد شهریاری مواجه شده است.

گروههای نظیر گروه مهندسین تمام و غیره از جمله گروههایی هستند که با اهداف و رویکردهای مختلف در صدد فرستادن نماینده خود به ششمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی هستند.

در این میان تنها یکی از گروه‌ها منشور مفصلی حاوی چشم اندازهای خود را تهیه کرده که افق آینده سازمان را ترسیم کرده است، اما بسیاری از گروههای دیگر تنها براساس اسامی اشخاص لیست‌های خود را تنظیم و با شعارهایی وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

گفته می‌شود پیش از این تلاش اعضاء سازمان نظام مهندسی ساختمان برای راه یافتن به هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی به صورت انفرادی بوده که نتیجه این امر غفلت از اهداف گروه و پرداختن به هدفهای شخصی بوده است.

همین امر باعث شده که امسال مهندسان فعالیت خود را در قالب تشکل‌های گروهی و تشکیل ائتلاف‌های مختلف دنبال کنند.

ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، ارتقاء اخلاق حرفه‌ای مهندسان و تأمین معیشت و همچین ارتقاء حیثیت حرفه‌ای از جمله اهدافی است که ظاهرا گروههای مختلف منتخب در این انتخابات دنبال می‌کنند.

گزارش از علی پیرولی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز