خبرگزاری کار ایران

با پایان عملیات نوسازی شبكه

مقدمات عرضه نسل­ های سه و چهار، در شبكه همراه اول مهیا شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۸۰

صدوقی با بیان اینكه پروژه نوسازی در 31 استان كشور انجام شده است گفت: ظرفیت مراكز ثبت سیم كارت(HLR) از 30 میلیون مشترك به 60 میلیون، مراكز سوئیچ از 45 میلیون مشترك به 68 میلیون و ظرفیت IN از 20 میلیون مشترك به 40 میلیون مشترك افزایش یافته است.

مدیرعامل همراه اول از پایان بزرگترین پروژه مخابراتی كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  طی مراسمی كه عصر روز دوشنبه9 بهمن ماه در مركز همایش ­های برج میلاد برگزار شد، پایان نوسازی شبكه اپراتور اول اعلام شد و برندگان طرح هزاران لبخند پاییزی همراه اول جوایز خود را دریافت كردند.
مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول به تشریح پروژه نوسازی شبكه همراه اول پرداخت و ضمن ارائه گزارشی به بیان عملكرد یكساله و برنامه های آتی این اپراتور اشاره كرد.
صدوقی با اشاره به پروژه نوسازی شبكه اظهار داشت: این پروژه با سرمایه گذاری 363 میلیون یورویی طی 2 سال انجام شده است، اصلاح ساختار و توپولوژی شبكه از طریق بكارگیری فناوری جدید، افزایش ظرفیت و قابلیت موجود شبكه، بهبود سرویس دهی و ارتقاء كمی و كیفی سبد محصولات همراه اول از عمده ترین اهداف پروژه نوسازی شبكه همراه اول است.
صدوقی با بیان اینكه پروژه نوسازی در 31 استان كشور انجام شده است گفت: ظرفیت مراكز ثبت سیم كارت(HLR) از 30 میلیون مشترك به 60 میلیون، مراكز سوئیچ از 45 میلیون مشترك به 68 میلیون و ظرفیت IN از 20 میلیون مشترك به 40 میلیون مشترك افزایش یافته است.
وی افزود: ظرفیت ارسال پیامك پس از نوسازی از 000/10 پیام در ثانیه به 000/40 پیام و ظرفیت GPRS از 18 صدم گیگابیت در ثانیه به 2/2 گیگابیت افزایش داشته است.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در جهان گفت: همراه اول در كشور و خاورمیانه از نظر تعداد مشترك در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین اپراتور اول در بین 983 اپراتور موجود در جهان از نظر تعداد مشتركین دائمی در جایگاه هفدهم و از نظر تعداد كل مشتركین در جایگاه بیست و ششم ایستاده است.

صدوقی به تشریح جایگاه همراه اول در رتبه بندی یكصد شركت برتر كشور در سال 90 پرداخت و اظهار داشت: شركت ارتباطات سیار ایران از نظر بالاترین ارزش بازار رتبه دوم، از نظر میزان درآمد (در بین شركت های غیرهولدینگ) رتبه سوم و از نظر سودآوری رتبه سوم را داراست.

وی همچنین دریافت جایزه ملی كیفیت، انتخاب همراه اول به عنوان شركت پیشرو در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی كشور، دریافت لوح و تندیس از همایش تجلیل از مدیران صنعتی اشتغالزای كشور را از دیگر افتخارات این شركت در سال 90 عنوان كرد.

صدوقی در ادامه با اشاره دستاوردها و افتخارات سال 91 نیز گفت: انتخاب همراه اول به عنوان برترین و بزرگترین كارآفرین و حامی كار و سرمایه ایرانی، انتخاب به عنوان اپراتور پیشرو در خدمات بانكداری همراه، انتخاب به عنوان برترین و بزرگترین حامی ورزش كشور، انتخاب به عنوان اپراتور پیشتاز بازار، دریافت لوح و تندیس تعالی نخبگان و دریافت هر چهار استاندارد IMS از افتخارات اپراتور اول در سال جاری است.

مدیرعامل همراه اول با تأكید بر اینكه این اپراتور در توسعه بازار و سبد محصولات موفق بوده است از راه اندازی انجمن دوستداران فوتبال، سرویس همراهان اول، بسته های پیامك فارسی، ارتقاء كیفیت وبگردی مشتركین، سرویس جمع آوری كمك های مردمی، راه اندازی سامانه جامع خدمات، بسته تركیبی تو شه همراه، طرح هزاران لبخند، طرح 55+5، طرح میلیون ها شادباش، بسته های طلایی GPRS و راه اندازی سرویس پیك تماس در سال جاری خبر داد.

صدوقی در ادامه با بیان اینكه جیرینگ همراه اول حدود 25 میلیون مشترك فعال دارد گفت:در سال جاری از طریق شركت جیرینگ با چهار بانك سینا، ملی، انصار و پست بانك جهت ارائه خدمات بانكی همراه(همبانك) قرارداد همكاری منعقد شده است.

وی در خصوص شركت مبین نت نیز گفت: مبین نت كه 40 درصد سهام آن در اختیار همراه اول است، هم اكنون حدود 400 هزار مشترك دارد و اپراتور غالب محسوب می شود.

صدوقی از افتتاح 8 مركز تماس در استان های تهران، مركزی، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان خبر داد و گفت: این مراكز با گویش های محلی مشتركین را راهنمایی می كنند.

وی با اشاره به روند جذب مشتركین جدید، از جذب حدود 9 میلیون مشترك درسال جاری خبر داد و گفت: تعداد مشتركین همراه اول به بیش از 56 میلیون رسیده است. وی افزود: هم اكنون همراه اول با 271 اپراتور در 112 كشور قرارداد رومینگ دارد.

صدوقی با اعلام اینكه حدود 68 درصد سیم كارت های روشن كشور از آن همراه اول است اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در كشور حدود 114 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه­ اول حدود 74 درصد است.

مدیرعامل اپراتور اول با اعلام اینكه 1169 شهر(100 درصد شهرهای كشور) تحت پوشش این اپراتور است، از پوشش 69 هزار كیلومتری جاده های كشور خبر داد.

وی با مقایسه عملكرد مالی 9 ماهه اخیر با دوره مشابه سال 90، از رشد 26 درصدی EPS همراه اول خبر داد و گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته EPS سال جاری 9183 ریال است.

صدوقی با تاكید بر اینكه مبالغ پرداختی به دولت در سال های پس از خصوصی سازی به مراتب بیشتر از دوره دولتی بودن شركت بوده است اعلام كرد: در سال گذشته همراه اول 24 هزار و 170 میلیارد ریال به دولت پرداخت كرده است كه نسبت به سال قبل رشد 35 درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه نسل های پیشرفته تلفن همراه به مردم اظهار داشت: در سال 1373 ایران سی و پنجمین كشوری بود كه شبكه GSM را راه اندازی كرد. چنانچه ایران درسال آینده نسل LTE را راه اندازی كند، متأسفانه هشتاد و پنجمین كشور جهان خواهد بود؛ پس تسریع در ارائه نسل های بعدی یك ضرورت است.

صدوقی در پایان سخنان خود به استراتژی 5 ساله همراه اول اشاره كرد و گفت: این استراتژی كه در سال گذشته به تصویب رسیده بود، از ابتدای امسال شروع شده است. چشم انداز آن «محبوب ترین شركت ایرانی» و بر اساس آن ماموریت همراه اول «ارائه راهكارها و خدمات نوین ارتباطات همراه با حداكثر سازی رضایت همگان» عنوان شده است.

در این مراسم از تمبر یادبود نوسازی شبكه همراه اول پرده برداری شد و تعدادی از مدیران و كارشناسان شركت ارتباطات سیار ایران و شركت های مخابراتی استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان این مراسم از برندگان طرح هزاران لبخند پاییزی تقدیر شد و 10 برنده كمك هزینه خرید مسكن یك میلیاردریالی و 60 برنده كمك هزینه خرید خودرو 250 میلیون ریالی جوایز خود را دریافت كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز